استقبال خلیلزاد از اعلامیه های دولت افغانستان و طالبان برای آغاز گفت و گوهای صلح 

© Photo / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzadاستقبال خلیلزاد از اعلامیه های دولت افغانستان و طالبان برای آغاز گفت و گوهای صلح 
استقبال خلیلزاد از اعلامیه های دولت افغانستان و طالبان برای آغاز گفت و گوهای صلح  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان از اعلامیه های دولت افغانستان و گروه طالبان برای آغاز  گفت و گوهای صلح استقبال کرد. 
ترامپ: پمپئو برای شرکت در گفت و گوهای میان افغانستانی به قطر می رود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: پمپئو برای شرکت در گفت و گوهای میان افغانستانی به قطر می رود

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در پیام تویتری اش درباره آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی میان دولت افغانستان و گروه طالبان نوشت: من از اعلامیه های دولت افغانستان و طالبان برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان در 12 سپتامبر در قطر استقبال می کنم. این یک فرصت تاریخی برای پایان دادن به یک جنگ چهل ساله است که هیچ راه حل نظامی ندارد و شمار زیادی شهروندان افغانستان به کام مرگ کشانده است.
او در ادامه پیامش نوشته است، که راه رسیدن به اینجا طولانی بوده و همچنان دشوار خواهد بود. هیچ دستاورد مهمی هرگز آسان نیست. اکنون این مسئولیت رهبران افغانستان است که از این لحظه استفاده کنند و به این جنگ وحشیانه و بی فکر پایان دهند.
او افزوده است، که هیچ سازش سیاسی بدون سازش وجود ندارد. تاریخ اخیر افغانستان نشان می دهد که دستیابی به انحصار قدرت و اجرای ایدئولوژی خود با زور منجر به درگیری می شود و کشور را در معرض دخالت دیگران آسیب پذیر می کند.

یادآوری می کنیم، که بر پایه داده های دولت افغانستان گروه طالبان، گفت و گوهای میان افغانستانی قرار است فراد 22 سنبله در دوحه پایتخت قطر آغاز شود.

پیش از گروه طالبان گفته بود، که هیات این گروه به دوحه پایتخت قطر رسیده اند. هیات گفت و گو کننده دولت افغانستان هم قرار است امروز همراه با عبدالله عبدالله، حنیف اتمر، سلام رحیمی و سید سعادت منصور نادر به دوحه سفر کنند. 
دونالد ترامپ در نشست خبری‌اش در کاخ سفید با استقبال از آغاز مذاکرات گفت، که پمپئو را با افتخار برای آغاز این گفت و گوها می‌فرستد.
او همچنین با بیان این که از ماه فبروری امسال به این سو هیچ نیروی امریکایی در افغانستان کشته نشده، گفت که شمار نیروهای امریکایی در این کشور را به زودی به 4000 تن کاهش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала