پاسخ نبنزیا به اتهام های غرب درباره ناوالنی

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ نبنزیا به اتهام های غرب درباره ناوالنی
پاسخ نبنزیا به اتهام های غرب درباره ناوالنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان درباره اتهام های غرب درباره وبلاگ نویس روس پاسخ داد. 
اناتولی کالینیچکو سرطبیب شفاخانه نمبر یک اومسک  - اسپوتنیک افغانستان
معاینات نشان داد که نوالنی سیاستمدار منتقد روس آلوده به زهر نشده است

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دایم روسیه در سازمان ملل، به تناقضات در موضع آلمان اشاره کرد، که خواستار بررسی درباره رخداد که با الکسی ناوالنی وبلاگ نویس روس رخداده، اما حاضر به همکاری با روسیه در این زمینه نیست.
 پیش از این، شماری از کشورهای غربی از آن میان ایالات متحده امریکا، آلمان، فرانسه، بلجیم، استونی و انگلیس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد مسئله سلاح های کیمیایی در سوریه، اتفاق رخ داده را که به نظر آنها در واقع «مسمومیت» الکسی ناوالنی است محکوم کرده و  از روسیه خواستند تحقیقات شفافی درباره این حادثه انجام دهد.

نبنزیا گفت: "در حال حاضر، ما چیزی (در پاسخ به درخواست از مقامات آلمان) دریافت نکرده ایم که به مقامات مربوطه ما امکان انجام تحقیقات حقوقی خود را بدهد ، با این وجود آنها عملا تحقیق تحت عنوان تشریفات تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده اند".

وی همچنین یادآوری کرد، که مطابق ماده 7 کنوانسیون ممنوعیت سلاح های کیمیایی، هر کشور باید با طرف های دیگر همکاری کند و کلیه کمک های حقوقی لازم را انجام دهد.

نماینده دایم شکایت کرد: "اگر شرکای ما تا این حد به کنوانسیون ممنوعیت سلاح های کیمیایی پایبند هستند، چرا این ماده را رعایت نمی کنند؟ گروهی از پزشکان مشهور روسی از همکاران آلمانی خود دعوت کردند تا درمورد داده های موجود در مورد سلامتی الکسی ناوالنی با هم بحث کنند. اما باز هم این امر رد شد".

به گفته وی، «وضع متناقضی» ایجاد شده است، زیرا روسیه به دلیل امتناع طرف آلمان برای همکاری نمی تواند در تحقیقات خود به پیش برود.

نبنزیا افزود، خود این حادثه «انجام یک بازی کثیف» نشان می دهد.

نبنزیا توضیح داد: "ما شنیدیم که چه اظهاراتی دنبال شد، چه اقداماتی ذکر شده و مورد بحث قرار می گیرد".

دیپلمات روس در پایان وضعیت کنونی را با استعاره لاتینی "Is fecit cui prodest" (کسی که سود می برد، آنرا انجام داده است) توضیح داد.

پیشتر مجله «اشپیگل» آلمان  پنجشنبه اعلام کرده بود، که الکسی ناوالنی یکی از چهره های اپوزیسیون روسیه  که در درمانگاهی در برلین بستری است، دوباره می تواند صحبت کند و جزئیات آنچه در هواپیما برای او رخ داده را بیاد آورد.

یادآوری می کنیم، که در بیستم ماه اگوست الکسی ناوالنی در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی پس از آن برای درمان به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرده بود، که بر اساس نتایج کارشناسان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به «نوویچوک» مسموم شده است. این در حالی است، که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه هفتم سپتامبر اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала