زمان امضای توافق‌نامه میان بحرین و اسرائیل مشخص شد

© Flickr / abcdz2000زمان امضای توافق‌نامه میان بحرین و اسرائیل مشخص شد
زمان امضای توافق‌نامه میان بحرین و اسرائیل مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است مراسم امضای توافق‌نامه میان بحرین و اسرائیل هفته آینده در کاخ سفید برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که تاریخ 15 سپتمبر بحرین برای برقراری روابط خوب با اسرائیل توافق‌نامه امضا می‌کند.

بحرین به جمع دوستان اسرائیل پیوست - اسپوتنیک افغانستان
بحرین به جمع دوستان اسرائیل پیوست

کوشنر گفت: "سه‌شنبه ما مراسم توافق‌نامه در کاخ سفید داریم، قرار بود امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط باهم توافق کنند اما اکنون اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا بحرین وزیر خارجه خود را نیز برای امضا می‌فرستد."
مشاور ترامپ افزود: "چنین اتفاق بسیار کم رخ میدهد که در یک روز دو توافق صلح (عادی سازی روابط) به امضا برسد."
پیش از این ترامپ رئیس جمهور امریکا در صفحه توییتر خود نوشته است که بحرین با اسرائیل روابط دوستانه برقرار می‌کند.
ترامپ نوشت: "یک موفقیت تاریخی دیگر امروز! دو دوست بزرگ ما اسرائیل و کشور شاهی بحرین در رابطه با صلح توافق کرده اند؛ دومین کشور عربی که در 30 روز با اسرائیل صلح می کند."
یادآوری می کنیم، که پیش از این، اسرائیل و امارات توافق کردند که روابط دو کشور را کاملاً عادی کنند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات گفته شده است، که اسرائیل طبق شرایط توافق خود با امارات ، اجرای تصمیم گسترش حاکمیت تل آویو به سرزمین های کرانه باختری را به طور موقت به تعویق می اندازد. همچنین ، طی هفته های آینده ، اسرائیل و امارات چند توافق نامه را در زمینه سرمایه گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، ارتباطات از راه دور و سایر موارد به امضا می رسانند. رهبری فلسطین از مخالفت شدید خود با توافق سه جانبه و محکوم کردن آن خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала