مقام پارلمانی روسیه: مذاکرات بین‌الافغانی می‌تواند تاریخ‌ساز باشد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر مقام پارلمانی روسیه: مذاکرات بین‌الافغانی می‌تواند تاریخ‌ساز باشد
مقام پارلمانی روسیه: مذاکرات بین‌الافغانی می‌تواند تاریخ‌ساز باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو پارلمان روسیه گفته است این توافق باید فراگیر باشد، عدم توجه به منافع گروه های مهم سیاسی یا قومی می تواند منجر به اختلافات جدید شود.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچوف عضو پارلمان و رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراتیف روسیه، گفته است گفتگوها میان افغانان که از روز شنبه در دوحه آغاز می شود ممکن است تاریخ‌ساز شود، طرفین آمادگی خود را برای گفتگوها نشان داده اند و امید در این گفتگوها وجود دارد.

پمپئو: مذاکرات بین‌الافغانی پرتنش خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: مذاکرات بین‌الافغانی پرتنش خواهد بود

کاساچوف گفت: "روز شنبه (12سپتمبر) انتظار می‌رود که گفتگوهای بین‌الافغانی در دوحه پایتخت قطر آغاز شود، بدون شک این رویداد فرصتی برای تاریخی شدن دارد."
به گفته این سناتور، شرط اصلی طالبان برای شروع مذاکرات آزادی 400 زندانیان بود که برآورده شد و بنابراین دیگر هیچ مانع رسمی برای مذاکره وجود نداشت.
به نظر وی، اوضاع افغانستان از معدود مواردی است که منافع قدرت های بزرگ (روسیه ، ایالات متحده ، چین) تا حد زیادی با هم منطبق می شوند.
آقای کاساچوف افزود: "با درک کامل از توانایی های ویژه ایالات متحده، که موفق به توافق با طالبان در مورد بسیاری از پارامترهای حل و فصل شده است، باید درک کرد که نقش تعیین کننده توسط انسجام اقدامات جامعه جهانی به ویژه همسایگان افغانستان بوده است."
بر پایه داده های دولت افغانستان گروه طالبان، گفت و گوهای میان افغانستانی قرار است فراد 22 سنبله در دوحه پایتخت قطر آغاز شود.
پیش از گروه طالبان گفته بود، که هیات این گروه به دوحه پایتخت قطر رسیده اند. هیات گفت و گو کننده دولت افغانستان هم مروز همراه با عبدالله عبدالله، حنیف اتمر، سلام رحیمی و سید سعادت منصور نادر به دوحه سفر کردند.
از سوی هم دونالد ترامپ در نشست خبری‌اش در کاخ سفید با استقبال از آغاز مذاکرات گفت، که پمپئو را با افتخار برای آغاز این گفت و گوها می‌فرستد.
او همچنین با بیان این که از ماه فبروری امسال به این سو هیچ نیروی امریکایی در افغانستان کشته نشده، گفت که شمار نیروهای امریکایی در این کشور را به زودی به 4000 تن کاهش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала