ترامپ: سلاح های داریم که روسیه و چین ندیده و نشنیده اند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: آمریکا سلاح های دارد که روسیه و چین ندیده و نشنیده اند
ترامپ: آمریکا سلاح های دارد که روسیه و چین ندیده و نشنیده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه تخصصی آمریکا در مورد سلاح های ناشناخته این‌کشور که مشابه آن در سایر کشور ها موجود نیست، صحبت نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه   تخصصی Popular Mechanicsدر گزارشی می‌نویسد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا با صحبت در مورد سلاح های ناشناخته آمریكایی كه ظاهراً نه روسیه و نه هم چین نمونه آنها رادر اختیار ندارند، به احتمال زیاد کلاهک‌های هسته ای W76-2 را مد نظر گرفته بود كه ارتش آمریكا در سال 2018  ساخت آنها را اعلام كرد.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست با استناد به گزیده ای از کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار واشنگتن پست با عنوان "خشم"، اظهاراتی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نقل قول نموده که در آن ترامپ از سیستم تسلیحات هسته ای سخن گفته که روسیه و چین هرگز حتی نام آن را نشنیده اند.

  ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد

این اظهارات ترامپ در مورد یک سیستم تسلیحات هسته‌ای در بخشی از کتاب آمده است که در آن ترامپ درباره دوره ریاست جمهوری‌اش در سال 2017 بحث می‌کند؛ زمانی که آمریکا و جمهوری خلق دموکراتیک  کوریا، در آستانه جنگ به نظر می‌رسیدند.

 ترامپ در این مصاحبه به وودوارد می‌گوید: من یک سیستم تسلیحات هسته‌ای ساخته‌ام که هیچ‌کس تا به حال در این کشور نداشته است. ما تجهیزاتی داریم که هیچ‌کس نه دیده و نه شنیده است. وی اضافه می‌کند، تجهیزاتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هرگز تا به حال به گوششان نخورده است.

بر اساس این گزارش ممکن است ترامپ به W76-2 اشاره کرده باشد؛ یک کلاهک هسته‌ای کم‌بازده که ساخت آن توسط کاخ سفید در بررسی وضعیت هسته‌ای 2018، سفارش داده شد.

تولید سلاح هسته‌ای موسوم به W76-2 در مجتمع هسته‌ای پانتکس واقع در منطقه پانهندل ایالت تگزاس آغاز شد. این سلاح نوع دیگری از سلاح موسوم به W76-1 است که سلاح اصلی هسته‌ای قابل پرتاب از زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала