رد یابی علائم کرونا به کمک ماسک هوشمند

© AP Photo / Tatan Syuflanaرد یابی کرونا به کمک ماسک هوشمند
رد یابی کرونا به کمک ماسک هوشمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان ماسکی را ساخته اند که به کمک آن می‌توان نخستین علائم کرونا را ردیابی کرد.ش

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازروزنامه استریت تایمز، دانشمندان سنگاپوری یک سیستم حسگر ویژه ایجاد کرده اند که قادر به شناسایی علائم بیماری COVID-19 است ، این سیستم را می‌توان در هرگونه ماسکی قرار داد.

متخصصان "سیستم نظارتی" ویژه ای را ایجاد کرده اند که حسگرهای آن امکان جمع آوری اطلاعات مربوط به درجه حرات بدن ، اشباع اکسیژن خون ، فشار خون و ضربان قلب را فراهم می کند.

Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
دلچسبی آمریکا و اروپا به واکسن روسی ضد کرونا

 بر اساس این شاخص ها، می‌توان نتیجه گرفت که فرد به ویروس کرونا مبتلا است یا خیر.

لو شیان جون،  پروفسور و مدیر اجرایی انستیتوت تحقیقات و مهندسی در دانشگاه سنگاپور می‌گوید: ما دیدیم که هنگامی که بیماران مبتلا به COVID-19 در سرویس های ویژه در انزوا قرار داشتند ، امدادگران مجبور بودند تا هر 30 دقیقه برای اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون بیماران در آنجا وارد شوند.

وی گفت:   ما فکر کردیم که آیا می‌توان به این افراد که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا و کاهش خطرات آن قرار داردن با استفاده از این حس گر‌ها کمک کرد یا خیر".

 لو شیان جون در ادامه می‌افزاید، این سیستم که توسط متخصصان ساخته شده، از حسگر‌هایی پوشانده با مواد پلیمری تشکیل شده اند که برای ساخت اسباب بازی‌های کودکان از آنها استفاده می‌شود.

به گفته دانشمند، موادی که سنسور‌ها در آن نصب شده اند، انعطاف پذیر و ضد آب هستند. این دستگاه همچنین دارای یک فرستنده سیگنال بلوتوث داخلی است که با استفاده از آن می‌توان داده‌ها را به برنامه تلفن هوشمند در زمان واقعی ارسال کرد.

متخصص گفت: می توان از "ماسک های هوشمند" در شفاخانه ها برای نظارت از فاصله دور بر شاخص های مریضان مبتلا به COVID-19 استفاده کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала