ملابرادر: خواستار یک نظام اسلامی در افغانستان هستیم

© Sputnikملا برادر
ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملاعبدالغنی رئیس هیات مذاکره کننده طالبان در نشست دوحه گفت که افغانستان باید یک نظام اسلامی داشته باشد، تا همه شهروندان خود را در آن ببینند.

ملابرادر که امروز شنبه (22 سنبله) در مراسم افتتاحیه مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه صحبت می‌کرد گفت که طالبان در روند صلح به خواست‌های مردم افغانستان توجه خواهد کرد.

او گفت، "اطمینان می‌دهیم که مذاکرات صلح را صادقانه به پیش ببریم. ما می‌کوشیم که برای صلح و برابری در افغانستان کار کنیم."

به گفته او، طالبان همچنین به جامعه جهانی که آنان نیز منتظر پیروزی مذاکرات اند، اطمینان می‌دهد که گروه طالبان خواستار افغانستان مستقل، پیشرفته و مرفه است.

ملابرادر افزود که طالبان می‌خواهد طوری یک نظام اسلامی در افغانستان حاکم باشد که تمام مردم افغانستان خود را در آینه آن نظام ببینند.

او همچنین گفت که طالبان به تعهدات خود با امریکا عمل کرده و از جانب مقابل نیز می‌خواهد که بر بنیاد توافقنامه دوحه عمل کند تا روند صلح بدون مشکل به پیش برود.

به گفته او، دو طرف مذاکره کننده صلح نیز باید به منافع مردم افغانستان فکر کنند و با صبر و حوصله روند مذاکره را به پیش ببرند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز آغاز گفتگوهای صلح میان دولت و طالبان را یک فرصت تاریخی خواند و تاکید کرد که اجازه ندیهم بار دیگر فرصت از دست برود و جنگ در کشور به درازا بکشد. اولویت دادن به صلح به جای جنگ باید اهداف مهم مذاکرات باشد. برگشت به گذشته برای مردم قابل قبول نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала