هراس آمریکا از نزدیکی روسیه و چین

© Sputnik / Sergei Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر هراس آمریکا از نزدیکی روسیه و چین
هراس آمریکا از نزدیکی روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در گزارشی از نگرانی ایالات متحده نسبت نزدیکی میان روسیه و چین سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناس آمریکایی داگ بانداو در مقاله‌ای برای نشریه National Interest می‌نویسد: تقویت روابط بین روسیه و چین تهدیدی بزرگ برای ایالات متحده است.  

 به گفته وی، پس از آغاز جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه ، پکن و مسکو روابط خود را به سطح بالاتری تقویت نمودند.

همزمان، نزدیکی هرچه بیشتر میان دولت های دو کشور ادامه دارد. در آگست امسال، شی جین پینگ رهبر چین از روسیه و چین خواست "با سلطه آمریکا و یک جانبه گرایی مخالفت کنند".

بانداو در این مورد گفت؛ "شما خود می توانید حدس بزنید كه منظور او چه بوده است." 

اسپر: با روسیه و چین در هر نقطه جهان مقابله خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسپر: با روسیه و چین در هر نقطه جهان مقابله خواهیم کرد

نویسنده این نشریه به روابط فزاینده نزدیک بین دولت ها در حوزه نظامی اشاره می‌کند. روسیه و چین با هم ، وزنه تعادل قابل توجهی برای جاه طلبی های ایالات متحده هستند.

وی گفت: "اکنون حتی حامیان سرسخت برتری بی نظیر آمریکا نیز از همکاری دومین اقتصاد بزرگ جهان و دومین ارتش قوی جهان نگران هستند.

باندو ابراز عقیده كرد كه رهبران آمریكا باید با سیاستمداران روسی پشت میز مذاكره بنشینند و به دنبال سازشهایی باشند كه مناسب هر دو طرف باشد. به عنوان مثال ، ایالات متحده ممکن است پایان عصر گسترش ناتو را اعلام کند. با این حال ، کارشناس معتقد است که هدف واشنگتن نباید این باشد که روسیه متحد آمریکا شود، بلکه هدف، جلوگیری از متحد شدن چین است.

 کارشناس در اخیر چنین نتیجه گیری كرد: "سیاستمداران آمریكایی باید بدانند كه روسیه منافع خاص خود را دارد و بدون توجه به خواست واشنگتن آنها را دنبال خواهد كرد."

 در پایان این مقاله، متخصص می‌افزاید: ایالات متحده و اروپا باید برای برقراری یك رابطه متمدن و شریك با روسیه تلاش كنند ، زیرا چنین رویكردی از نظر تقویت امنیت ایالات متحده سود بیشتری نسبت به جنگ سرد دیگر خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала