مایک پمپئو نگران حضور کشتی‌های روسیه در بنادر قبرس

© Photo / Japan Maritime Self-Defense Forceمایک پمپئو نگران حضور کشتی‌های روسیه در بنادر قبرس
مایک پمپئو نگران حضور کشتی‌های روسیه در بنادر قبرس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا از ورود کشتی‌های نظامی روسی در بندرهای قبرس که در حال حرکت به سمت سوریه هستند، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا از رئیس‌جمهور قبرس خواسته تا نگرانی واشنگتن از رفت و آمد منظم کشتی‌های نظامی روسیه به بنادر این کشور در مسیر حرکت به سمت سوریه را مورد توجه قرار دهد.

ابراز نگرانی مایک پمپئو از اقدامات ترکیه در مدیترانه شرقی - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی مایک پمپئو از اقدامات ترکیه در مدیترانه شرقی

طبق اطلاعات منتشره امروز در سایت رسمی وزارت خارجه امریکا، پمپئو این موضوع را با شخص نیکوس آناستاسیادیس رئیس‌جمهور قبرس نیز در میان گذاشته است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «من موضوع نگرانی‌های ایالات متحده در خصوص فعالیت‌های پولشویی روسیه و حضور منظم کشتی‌های نظامی آنها در بنادر قبرس را با رئیس‌جمهور این کشور نیز مطرح کرده‌ام. همه ما می دانیم که ناوهای جنگی روسیه که در بندرهای قبرس متوقف می‌شوند، مأموریت‌های بشردوستانه در سوریه انجام نمی دهند و ما از مقامات قبرس انتظار داریم که نگرانی‌های ما در این رابطه را مورد توجه قرار دهند».

این ادعای پامپئو در حالی مطرح شده که نیروهای نظامی امریکا بدون به‌طور غیرقانونی و بدون مجوز شورای امنیت و اجازه دولت قانونی سوریه، در این کشور حضور دارند. ضمن اینکه امریکایی‌ها نیروهای خود را در اطراف میادین بزرگ نفت و گاز سوریه متمرکز کرده اند.

مقامات دمشق بارها اعلام کرده اند که حضور نیروهای امریکایی در خاک سوریه نقض استقلال و حاکمیت ملی این کشور بوده و با تمام قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 میلادی ادامه دارد. در پایان سال 2017، پیروز علیه داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد. در برخی مناطق این کشورها، پاکسازی ستیزه‌جویان همچنان ادامه دارد. اکنون خط مقدم حل و فصل سیاسی، احیای سوریه و همچنان بازگشت پناهندگان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала