چین: امریکا بزرگترین تهدید برای نظم صلح جهانی است

© Sputnik / Maria Tchapligina چین: امریکا بزرگترین تهدید برای نظم صلح جهانی است
چین: امریکا بزرگترین تهدید برای نظم صلح جهانی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع چین می گوید که عملیات امریکا در عراق، سوریه، لیبی و دیگر کشور‌ها طی دو دهه گذشته مرگ بیش از 800 هزار نفر و بی‌خانمانی میلیون‌ها نفر دیگر را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل فارس، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین از گزارش پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) درباره افزایش توان نظامی چین به شدت انتقاد کرد.

وی در این بیانیه گفت: "شواهد در سال‌های متمادی نشان می‌دهند که این امریکاست که به ناآرامی‌های منطقه‌ای دامن می‌زند، نظم بین‌المللی را نقض می‌کند و صلح جهانی را از بین می‌برد".

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین نوشت: "عملیات امریکا در عراق، سوریه، لیبی و دیگر کشور‌ها طی دو دهه گذشته مرگ بیش از 800 هزار نفر و بی‌خانمانی میلیون‌ها نفر دیگر را به همراه داشته است".

ارسال نامه‌های مرموز از چین به جاپان و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ارسال نامه‌های مرموز از چین به جاپان و امریکا

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه افزود: "ما از امریکا می‌خواهیم که ساختار نظامی و دفاعی ملی چین را واقعی و منطقی در نظر بگیرد، از انتشار اظهارات غلط و گزارش‌های مربوطه خودداری کند و در محافظت از پیشرفت خوب روابط دوجانبه نظامی اقدامی اساسی انجام دهد".

پنتاگون اول سپتامبر، با انتشار گزارشی 200 صفحه‌ای درباره جزئیات قابلیت‌های نظامی چین مدعی شد که این کشور طی یک دهه آینده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را افزایش خواهد داد. 

در این گزارش آمده است که چین قصد دارد تا سال 2049 میلادی، ارتش آزادی‌بخش خلق چین را به ارتشی در سطح جهانی مبدل کند.

این گزارش در ادامه به اتهام‌زنی درباره تلاش چین جهت گسترش نفوذ در منطقه اقیانوسی هند-آرام پرداخته و می‌نویسد در حال حاضر توسعه توان موشکی و تعداد کشتی‌های جنگی و سامانه‌های ضدهوایی ارتش چین، از امریکا پیشی گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала