محب: در مذاکرات صلح دستاوردهای دو دهه اخیر به معامله گرفته نمی‌شود

© Photo / ARG / ARGحمدالله محب
حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که حکومت هیچ‌گاه در مذاکرات جاری صلح روی دستاوردها و ارزش‌های 19 ساله معامله نخواهد کرد و خود را در برابر حفظ همه ارزش‌ها متعهد می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور شام روز گذشته با میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان و گروه پارلمانی اقتدار و توسعه دیدار کرده است.

گروه پارلمانی اقتدار و توسعه حمایت همه جانبه خویش را از برنامه و پلان‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعلان نموده گفتند، که برای تطبیق بهتر پلان و برنامه‌های حکومت و به هدف کاهش نارضایتی‌ها و مشکلات جاری در کشور نیاز است تا میان حکومت و پارلمان هماهنگی و همکاری‌ها بیشتر گردد، چون که پارلمان از مردم نمایندگی می‌کند و می‌تواند که در سطح ملی و محلی به حمایت مردم مشکلات را به آسانی حل نمایند.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
محب: بقای جهوریت منافع همه به شمول طالبان را تضمین می‌کند

نمایندگان مردم در مجلس اضافه کردند که در جریان مذاکرات روند صلح نباید دستاوردهای 19 ساله و ارزش‌ها بخصوص حقوق بشر و حقوق زن معامله صورت گیرد.

اعضای گروه پارلمانی اقتدار و توسعه همچنین مشکلات امنیتی ولایات شان-هرات، بلخ، کندز، غزنی، سرپل، دایکندی و میدان وردک را با مشاور امنیت ملی شریک نمودند و خواستند تا به هدف تامین امنیت شاهراه عملیات تصفیوی راه اندازی شود.

آقای محب مشاور امنیت ملی بیان داشت، که حکومت هیچگاه در مذاکرات جاری صلح روی دستاوردها و ارزش‌های 19 ساله معامله نخواهد کرد، و خود را در برابر حفظ همه ارزش‌ها متعهد می‌داند.

وی اضافه کرد، که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به هدف تحکیم صلح ‌در کشور تمام گام‌های ضروری را برداشته است و اکنون وقت این‌ست که طالبان ثابت سازند که همچنین خواهان صلح در افغانستان هستند و برای این هدف گام‌های واقعی بردارند و ارزش‌های موجود در کشور را نیز بپزیرند.

حمدالله محب اظهارداشت، که لازم است تا همکاری و هماهنگی‌ها‌ میان حکومت و پارلمان بیشتر گردد و به هدف تامین امنیت ولسوالی‌ها، مناطق نا امن و شاهراه پلان‌های مشخص زیر کار است و به زودی مرحله عملی آن آغاز خواهد شد.

این در حالی است که مراسم افتتاحیه آغاز مذاکرات صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان، روز شنبه (22 سنبله) رسما با سخنرانی داکتر عبدالله عبدالله، ملا برادر، وزیران خارجه 15 کشور، دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیرکل ناتو برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала