دیدار گروه های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان

© تویتر مایک پمپئودیدار گروه های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان
دیدار گروه های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر از دیدار اعضای گروه تماس دولت افغانستان و این گروه خبر داد. 
شاهین: در صورت توافق، آتش بس در جریان یک هفته اتفاق می افتد - اسپوتنیک افغانستان
شاهین: در صورت توافق، آتش بس در جریان یک هفته اتفاق می افتد

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در تویترش نوشت: ساعت ۴ و نیم عصر امروز، نشست عمومی تیم‌های مذاکرات میان افغانستانی انجام یافت. رئیسان هر دو تیم سخنرانی نمودند و گفتند، که هرگاه گروه های تماس، کارهای باقی‌مانده طرزالعمل و تقسیم اوقات را نهایی کنند، پس از آن درباره آجندای مذاکرات نشست می‌شود.

او در ادامه پیامش افزوده است، که باید گفت که بر اکثر موارد طرزالعمل‌ توافق شده و بخش کم آن باقی مانده است. درین نشست از هر تیم دو نفر برای ارتباط و تماس تعیین شدند. رئیسان هر دو تیم در اثنای گفتگو به تحمل و بردباری توصیه نمودند.

یادآوری می کنیم، که در اواخر ماه فیبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش بینی شده است. ارتش امریکا به عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد، که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در این کشور به 4 هزار سرباز کاهش می یابد. 

در همین حال، هفته گذشته در دوحه پایتخت قطر نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان پس از چند دهه جنگ برای نخستین بار گفت و گوهای صلح را آغاز کردند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала