پمپئو: نزدیک به 200 مبارز القاعده در افغانستان باقی مانده اند

© AFP 2023 / Karim Jaafarپمپئو: نزدیک به 200 مبارز القاعده در افغانستان باقی مانده اند
پمپئو: نزدیک به 200 مبارز القاعده در افغانستان باقی مانده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفت، که نزدیک به 200 شبه نظامی گروه تروریستی القاعده در افغانستان وجود دارد. 

فعالیت القاعده در ۱۲ ولایت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
فعالیت القاعده در ۱۲ ولایت افغانستان 
به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا روز سه شنبه در جریان کنفرانس ویدیویی در شورای اتلانتیک شمالی گفت: "نزدیک به 200 مبارز القاعده در افغانستان باقی مانده اند". 

ایالات متحده امریکا در سال 2001 عملیات نظامی در برابر گروه طالبان آغاز کرد. واشنگتن دلیل عملیات نظامی این کشور در برابر طالبان را پشتیبانی و پناه دادن این گروه به شبه نظامیان القاعده که یورش های 11 سپتامبر را انجام داده بودند، اعلام کرد. پس از عملیات نظامی امریکا در برابر طالبان سیاستمداران وفادار به ایالات متحده امریکا در افغانستان به قدرت رسیدند که طالبان با آنها درگیری مسلحانه را آغاز کردند. 

یادآوری می کنیم، که در اواخر ماه فیبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش بینی شده است. ارتش امریکا به عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد، که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در این کشور به 4 هزار سرباز کاهش می یابد. 

در همین حال، هفته گذشته در دوحه پایتخت قطر نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان پس از چند دهه جنگ برای نخستین بار گفت و گوهای صلح را آغاز کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала