خلیل‌زاد: بدون کمک صمیمانه پاکستان، مذاکرات صلح هرگز آغاز نمی شد

© REUTERS / Ibraheem al Omari خلیل‌زاد: بدون کمک صمیمانه پاکستان، مذاکرات صلح هرگز آغاز نمی شد
 خلیل‌زاد: بدون کمک صمیمانه پاکستان، مذاکرات صلح هرگز آغاز نمی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان از حمایت همه جانبه پاکستان و نقش این‌کشور در روند صلح افغانستان ابراز قدردانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی، خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان که به پاکستان سفر کرده در دیدار با مقامات نظامی آن کشور گفته که بدون حمایت های صمیمانه و بی قید و شرط اسلام آباد، مذاکرات برای صلح در افغانستان آغاز نمی‌شد.

خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان
آتش بس 6 ماهه/ وعده خلیل‌زاد به سران کابل

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان روز گذشته (دوشنبه) در پاکستان از نقش اسلام آباد در كمك به آغاز مذاكرات میان طالبان و نمایندگان افغانستان قدردانی کرد. 

ارتش پاکستان گفته است که نماینده ویژه آمریکا در افغانستان از کمک‌های پاکستان برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان قدردانی کرده است. 

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که هیات آمریکایی در گفتگوهای خود با مقام های نظامی پاکستان گفته‌اند بدون حمایت های «صمیمانه و بی قید و شرط» اسلام آباد، مذاکرات برای صلح در افغانستان آغاز نمی‌شد.

این در حالیست که گفتگوهای بین الافغانی از روز شنبه هفته جاری در دوحه، پایتخت قطرآغاز شده است. خلیل زاد پس از شرکت در نشست مقدماتی گفتگوهای بین الافغانی در قطر به همراه یک هیأت آمریکایی وارد پاکستان شد و با فرمانده ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала