آمریکا: خلیلزاد پذیرفته است در مورد صلح افغانستان به کنگره وضاحت دهد

عضو شوید
کمیته امنیت ملی کنگره امریکا در یک اعلامیه گفته که نماینده ویژه وزارت خارجه این کشور در امور صلح افغانستان پذیرفته که در مورد صلح افغانستان وضاحت دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پس از رسیدن به واشنگتن به کنگره رفته و در مورد روند صلح افغانستان به اعضای این نهاد وضاحت خواهد داد .

فرستاده آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان پس از آن موافقت کرد تا در مقابل کمیته مجلس نمایندگان شهادت دهد که این کمیته تهدید کرد اگر مقام‌ها به خواست خود برای ادای توضیحات حاضر نشوند،‌ احضاریه علیه آنها صادر می‌کند.

 خلیل‌زاد: بدون کمک صمیمانه پاکستان، مذاکرات صلح هرگز آغاز نمی شد - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: بدون کمک صمیمانه پاکستان، مذاکرات صلح هرگز آغاز نمی شد

این بیانیه پس از آن منتشر شد که کمیته مذکور خواستار شهادت وزارت خارجه و پنتاگون در جلسه ماه جاری میلادی مجلس نمایندگان شد. دموکرات‌ها در نامه‌ای به دو وزارتخانه تهدید کردند که از یک روند اجباری یا همان صدور احضاریه استفاده می‌کنند، اگرکه مقام‌های مسئول حاضر به شهادت نشوند.

هنوز مشخص نیست که این کمیته فرعی به دنبال شهادت مقام‌های پنتاگون است یا خیر. خلیلزاد به قطر سفر کرد تا در آغاز مذاکرات طالبان و دولت کابل حضور داشته باشد. این مذاکرات روز شنبه کلید خورد.

قرار است امروز سه‌شنبه (25 سنبله) اولین نشست رسمی هیات مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала