خلیلی: مذاکرات صلح ثمره‌ی چهل سال مبارزه است

© Photo / Mohammad Karim Khalili خلیلی: مذاکرات صلح ثمره‌ی چهل سال مبارزه است
 خلیلی:  مذاکرات صلح ثمره‌ی چهل سال مبارزه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که آغاز مذاکرات صلح افغانستان در دوحه نتیجه‌ی تلاش‌های «بزرگان جهادی و شهدای دوران مقاومت» است و هرگز اجازه نمی‌دهند این تلاش‌ها به هدر برود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمد کریم خلیلی، که امروز (چهارشنبه، ۲۶ سنبله) در نشستی به مناسبت رونمایی از آثار علمی برهان‌الدین ربانی، «شهید صلح» در کابل صحبت می‌کرد، همچنان گفت که وضعیت فعلی تحفه‌ی «این کشور و آن کشور» نیست که برای ما خیرات داده باشند، بلکه ثمره‌ی چهل سال مبارزه‌ی عاری از تعصب، تبعیض، بی‌عدالتی و دیگر پدیده‌های منفی آنان است.

خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد

به گفته‌ی خلیلی، چهل سال است که خون مردم افغانستان به ناحق به زمین ریخته می‌شود و صلح باید به این بحران چهل ساله پایان بدهد. او در عین حال تأکید کرد که تنها از صلحی حمایت می‌کنند که باعزت، پایدار و عادلانه باشد.

مذاکرات صلح افغانستان حدود شش ماه پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و گروه طالبان آغاز شد. توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و گروه طالبان در دهم حوت سال گذشته در دوحه امضا شد.

براساس این توافق‌نامه، نیروهای امریکایی باید از افغانستان خارج، هزاران زندانی طالبان از بند دولت افغانستان آزاد و مذاکرات صلح بین‌الافغانی نیز آغاز می‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала