نماینده هند اجلاس شانگهای را پس از دیدن نقشه جدید پاکستان ترک کرد

© AFP 2023 / PRAKASH SINGH نماینده هند اجلاس شانگهای را پس از دیدن نقشه جدید پاکستان ترک کرد
 نماینده هند اجلاس شانگهای را پس از دیدن نقشه جدید پاکستان ترک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی دولت هند، اجلاس نمایندگان سازمان همکاری شانگهای را روز سه شنبه پس از نشان دادن نقشه جدید پاکستان از سوی یک مقام این کشور، جلسه را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در اجلاس مسئولین شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به صورت وبینار برگزار شد، معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در زمینه کادر ویدیوئی خود از نقشه جدید کشور پاکستان استفاده کرد که مورد اعتراض  آجیت دووال، نماینده هند قرار گرفت.

آجیت دووال، مشاور امنیت ملی دولت هند، اجلاس نمایندگان سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه پس از نشان دادن نقشه جدید پاکستان از سوی یک مقام این کشور، جلسه را ترک کرد.

مشاور امنیت ملی هند مدعی شد: پاکستان بخش هایی از خاک هند را در نقشه جدید به خاک خود الحاق کرده و کشمیر تحت کنترل هند را در این نقشه جای داده از این رو نماینده پاکستان باید نقشه را از زمینه تصویر خود حذف کند.

معید یوسف در پاسخ اعلام کرد: طبق قوانین بین‌المللی و نظر سازمان ملل کشمیر یک منطقه تعیین تکلیف نشده است و هند حق ندارد آن را بخشی از خاک خود تلقی کند.

وی افزود: در نقشه جدید پاکستان خاک رسمی هیچ کشوری بخشی از پاکستان تلقی نشده و اعتراض نماینده هند نیز صورت قانونی و مستندات لازم را ندارد.

نماینده پاکستان در خصوص این گفتگو تصریح کرد: دیگر اعضای سازمان همکاری شانگهای استدلال های پاکستان را پذیرفتند و تا پایان جلسه نقشه جدید کشور پاکستان به عنوان تصویر زمینه استفاده شد.

گفتنی است هند از حدود 13 ماه قبل با لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرد این منطقه تعیین تکلیف نشده را بخشی از خاک خود تلقی کند پاکستان نیز در پاسخ یک ماه قبل نقشه جدیدی منتشر کرد که در آن کشمیر بخشی از خاک اسلام آباد در نظر گرفته شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала