وزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد

© AP Photo / Ng Han Guanوزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد
وزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه چین می‌گوید خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید «مسوولانه» انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شینهوا وانگ یی، وزیر امور خارجه چین می‌گوید خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید «مسوولانه» انجام شود تا ثبات را در انتقال مسوولیت در قبال وضعیت کشور تضمین کند.

وزیر امور خارجه چین گفت: چین به حمایت خود از روند آتش‌بس ادامه خواهد داد. ما از جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه می‌خواهیم که به اصل عدالت پایبند باشند، به‌طور مشترک از احیای صلح در افغانستان و با خروج مسوولانه و منظم نیروهای خارجی برای اطمینان از یک گذار صاف حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایان زودهنگام هرج و مرج نظامی در افغانستان و بازگشت به صلح، بزرگ‌ترین امید نه تنها برای جمعیت افغانستان، بلکه به نفع کشورهای منطقه و کل جامعه بین‌الملللی است.

وانگ یی افزود: به‌عنوان یکی از دوستان صمیمی افغانستان، چین از صمیم قلب امیدوار است که همه طرف‌های گفتگو در افغانستان منافع ملی را در اولویت قرار دهند و بتوانند هرچه زودتر یک راه حل موثر سیاسی برای مشکل افغانستان پیدا کنند.

لازم به ذکر است که اواخر ماه فبروری امریکا و طالبان طی مراسمی پس از مدت ها مذاکره توافق صلح را امضا کردند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. اواسط ماه جولای نیروهای امریکا در چارچوب این توافق 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала