ادعای نزدیکان ناوالنی: پیدا شدن آثار سم در بوتل آب وی در هوتل تومسک + ویدیو

© REUTERS / Instagram @NAVALNYБлогер Алексей Навальный со семьей в палате клиники Шарите в Берлине
Блогер Алексей Навальный со семьей в палате клиники Шарите в Берлине   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیاد مبارزه با فساد اداری روسیه که ناوالنی، چهره مخالف گویا مسموم شده روس رهبر آن است، ادعا می کند بوتل آب، که ظاهراً آزمایشگاه آلمانی روی آن آثار ماده جزو گروه سلاح کیمیاوی «نوویچوک» را پیدا کرده، از اتاقی در هوتل شهر تومسک روسیه که الکسی ناوالنی در آنجا اقامت داشت، گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در پیامی در حساب اینستاگرام ناوالنی آمده است: این یک بوتل آب از اتاقی در هوتل تومسک است که خود ناوالنی و همه اعضای گروه فلم برداری ما در آن اقامت داشتند ... دو هفته بعد، روی این بوتل از اتاق هوتل تومسک بود که آزمایشگاه آلمانی ردپای نوویچوک را پیدا کرد.

همچنین گزارش می‌دهد که اعضای بنیاد مبارزه با فساد اداری پس از اطلاع از بستری شدن ناوالنی، با یک وکیل مدافع تماس گرفتند و به اتاقی که چهره مخالف دولت روسیه از آن خارج شده بود رفته و شروع به ضبط، توصیف و بسته بندی هر آنچه در آنجا یافتند، از جمله بوتل‌های آب هوتل پرداختند.

View this post on Instagram

A post shared by Алексей Навальный (@navalny) on

لئونید رینک، یکی از سازندگان عامل جنگ کیمیاوی نوویچوک تقریباً بلافاصله نسبت به برداشتن بوتل آب از اتاق هوتل ابراز تردید کرده و گفت استفاده از نوویچوک در هوتل، نه تنها منجر به مرگ ناوالنی بلکه همه کسانی می‌شد که بوتل آب را لمس می‌کردند.

هتل (Xander Hotel) تومسک، جایی که الکسی ناوالنی در هنگام بازدید از این شهر در آنجا زندگی می‌کرد، در مورد خبر پیدا شدن سم نوویچوک بر روی بوتل های آب اتاق این هوتل، هیچ توضیحی نمی‌دهد.

مدیر این هوتل گفت: ما هیچ نظری نمی‌دهیم ... هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

ناوالنی پس از مسموم شدن در هواپیما در 20 آگست در شهر اُمسک روسیه بستری شد؛ بر اساس نتایج معاینات، داکتران این شهر تشخیص اصلی را اختلال متابولیک نامیدند که باعث افت شدید قند خون شد. علت دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته داکتران شهر اُمسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد. بعداً وی با طیاره به آلمان برای درمان منتقل شد.

دولت آلمان با استناد به داکتران ارتش اعلام كرد كه ناوالنی با ماده‌ای از گروه ماموران جنگ سمی نوویچوک مسموم شده است. در همین رابطه، كرملین اظهار داشت كه برلین نتیجه گیری خود را به مسكو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تاكید كرده است كه روسیه منتظر پاسخ آلمان برای درخواست رسمی در مورد این وضعیت است. در روز بستری شدن ناوالنی، دادستانی و پولیس شروع به بررسی های خود کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала