وزیر دفاع امریکا روسیه را رقیب استراتژیک خواند

© AP Photo / Michael Reynoldsوزیر دفاع امریکا روسیه را رقیب استراتژیک خواند
وزیر دفاع امریکا روسیه را رقیب استراتژیک خواند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می‌گوید که روسیه و چین مهم‌ترین رقبای استراتژیک امریکا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر وزیر دفاع ملی امریکا در سخنرانی که در رند کورپوریشن داشت، گفت که روسیه و چین مهم‌ترین رقبای استراتژیک ایالات متحده امریکا هستند. متن سخنرانی وی در وب‌ سایت وزارت منتشر شده است.

وی گفت: امروز در عصر رقابت قدرت‌های بزرگ، وزارت دفاع امریکا، چین و سپس روسیه را به‌عنوان رقبای اصلی استراتژیک ما معرفی می‌کند.

وزیر دفاع امریکا می‌گوید که هر دو کشور در حال مدرن‌سازی نیروهای نظامی خود و همچنان در گسترش توانایی‌های خود در فضا و فضای مجازی خود هستند.

اسپر: با روسیه و چین در هر نقطه جهان مقابله خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسپر: با روسیه و چین در هر نقطه جهان مقابله خواهیم کرد

اسپر گفت: امریکا و شرکای آن باید همچنان به حفظ اصول بنیادی و شیوع زندگی خود ادامه دهند. «ما مصمم به انجام این کار هستیم».

پیش از این، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای، از اظهارات مقام نظامی بلندپایه امریکا درباره تهدیدات از جانب مسکو و پکن، انتقاد کرده و اقدامات پنتاگون را بی‌ثبات کننده ارزیابی کرد.

سفارت روسیه در امریکا از مقامات واشنگتن خواست به جای تحریک احساسات ضد روسی در جامعه، بر تعامل سازنده در راستای تقویت ثبات و امنیت جهانی تمرکز کند.

این مسئله در بیانیه‌ای بیان شده است که از سوی دفتر مطبوعاتی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن منتشر شده است. بدین ترتیب، دیپلمات‌های روس به اظهارات جنرال «تیموتی ری» رئیس ستاد فرماندهی حملات جهانی نیروی هوایی امریکا، که در واقع «تهدیدات» از جانب روسیه و چین را با چالش‌های بوجود آمده توسط تروریسم برابر کرده و این خطر را با مدرنیزه سازی زرادخانه‌های هسته‌ای مرتبط دانسته، واکنش نشان دادند.

سفارت روسیه یادآور شده: «چنین اظهاراتی در حالی شنیده می‌شود که تلاش‌های طولانی مدت و پرهزینه واشنگتن برای مدرنیزه سازی سلاح‌های هسته‌ای خود ادامه داشته و ایالات متحده «آستانه» استفاده از این نوع تسلیحات در درگیری‌های نظامی را کاهش داده و چنین اقداماتی خطر بروز یک درگیری نظامی بالقوه را افزایش می‌دهد».

دیپلمات‌های روسی از شرکای امریکایی خود خواستند تا احساسات ضدروسی در جامعه را تحریک نکرده و در عوض، روی همکاری سازنده در جهت تقویت ثبات و امنیت جهانی، متمرکز شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала