Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

 14 میلیارد دالر؛ ضرری که «کرونا» بر فوتبال جهان وارد کرد

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه
ورزشگاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون فوتبال فیفا اعلام کرد کرونا باعث ضرر 14 میلیارد دالری فوتبال در سال جاری میلادی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام برجسته در فیفا اعلام کرد بیماری همه‌گیر کووید-19 تقریبا 14 میلیارد دالر برای فوتبال باشگاهی در سراسر جهان ضرر داشته است.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا  Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
فیفا و کمک به فدراسیون‌های عضو

اولی رن، رئیس کمیته‌ای از طرف فیفا که برای مقابله با اثرات همه‌گیری تشکیل شده است، گفت:«رقم 14 میلیارد دالر براساس سناریوی فعلی است، جایی که فوتبال پس از سه ماه وقفه در اوایل سال جاری به آرامی شروع به کار می‌کند اما اگر همه‌گیری ادامه یابد این ضرر هم بیشتر می‌شود.»

رن، کمیشنر پیشین اتحادیه اروپا و اکنون رئیس بانک فنلاند، به «رویترز» گفت:«فوتبال توسط ویروس کرونا خیلی ضرر کرده است. بسیاری از باشگاه‌های حرفه‌ای با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو بوده است. من همچنین بسیار نگران آکادمی‌های جوانان و باشگاه‌های دسته پایین هستم. همچنین فوتبال در آمریکای جنوبی به ویژه آسیب دیده است، در حالی که وضعیت آفریقا و آسیا نیز نگران‌کننده هستند. این یک خطر واقعی است که کار خوبی که برای توسعه فوتبال در آسیا و آفریقا انجام شده است را از بین می‌برد، بنابراین ما می‌خواهیم شدت ضربه را کمتر کنیم و توسعه انجام شده را حفظ کنیم.»

فیفا 1.5 میلیارد دالر برای کمک به مقابله با اثرات بیماری همه‌گیر اختصاص داده است و رن گفت که 150 اتحادیه از 211 انجمن عضو تاکنون درخواست کمک مالی کرده‌اند. او در ادامه گفت:«مسئله مهم این است که آیا واکسنی تولید می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد یا خیر و اینکه ما از روش‌های پزشکی و سایر روش‌ها برای مهار کلی همه‌گیری برخوردار هستیم یا خیر. ما نمی‌توانیم تحولات را رد کنیم و اگر یک بیماری همه‌گیر سال آینده به صورت شدید ادامه یابد شرایط فوتبال هم عوض می‌شود. حالا ما بر اساس سناریوی فعلی کار می‌کنیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала