پارلمان اروپا: لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس نمی‌شناسیم

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان اروپا: لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس نمی‌شناسیم
پارلمان اروپا: لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس نمی‌شناسیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان اروپا اعلام کرده است که رئیس جمهور بلاروس را به عنوان رئیس قانونی دولت نمی‌شناسد.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا امروز 5شنبه (17سپتمبر) با رد نتایج انتخابات در بلاروس اعلام کرده است که الکساندر لوکاشنکو را به حثیت رئیس جمهور قانونی بلاروس نمی‌شناسد.

لوکاشنکو جزئیات گفتگوهایش با پوتین را فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان
لوکاشنکو جزئیات گفتگوهایش با پوتین را فاش کرد

در متن قطعنامه مربوطه پس از جلسه عمومی پارلمان اروپا آمده است: ما تأکید می کنیم که پارلمان اروپا مطابق با موضع شورای اروپا، نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ 9 آگوست در بلاروس برگزار شد را رد می کند و الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور بلاروس به رسمیت نمی شناسد.
ناآرامی‌ها در بلاروس در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور 9 آگست برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.
اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرد معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала