مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ: ترامپ با طالبان شریک شده است

© AFP 2023 / Saul Loebمشاور پیشین امنیت ملی ترامپ: ترامپ با طالبان شریک شده است
مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ: ترامپ با طالبان شریک شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور امریکا می گوید، که رئیس جمهور این کشور با طالبان شریک شده و سیاست های او بر ضد حکومت افغانستان استند. 
 کشته شدن 216 طالب و جان باختن 58 نیروی دولتی از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی تا اکنون - اسپوتنیک افغانستان
 کشته شدن 216 طالب و جان باختن 58 نیروی دولتی از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی تا اکنون

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اچ آر مک ماستر مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس می گوید، که بیرون ساختن نیروهای امریکایی از افغانستان، به کاهش ایمنی امریکا انجامیده است.
او سیاست ترمپ در افغانستان را غیرعاقلانه می داند و می گوید، که امریکا باید با یک تعهد پایدار، از حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کند.

 مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده گفت، که ترامپ پیش از مذاکرات صلح این ماه در دوحه با طالبان همکاری کرد، اما بر ادامه حمایت از واشنگتن از دولت افغانستان پافشاری کرد.

مک مستر گفت: "سازمان های تروریستی که تهدیدی برای ما به شمار می روند، اکنون از 10 سپتامبر 2001 قوی تر هستند. کسانی که حملات قتل عام 11 سپتامبر را انجام دادند، فارغ التحصیلان دوران مجاهدین در مقاومت در برابر اشغال شوروی در افغانستان بودند".

او همچنان افزود: "امروز، ما با القاعده و یک فارغ التحصیل داعش روبرو هستیم که بزرگتر از آنچه که فارغ التحصیلان دوره مجاهدین بوده اند، بیشتر است. و آنها همچنین به قابلیت های مخرب بسیار بیشتری دسترسی دارند".

یادآوری می کنیم، که این سخنان را مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور امریکا در حالی می گوید، که گفت و گوهای میان افغانستانی در دوحه پایتخت قطر جریان دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала