کوتاهی حکومت در برابر سیلاب‌ زده‌ گان پروان

© sputnik/JK کوتاهی حکومت در برابر سیلاب‌ زده‌ گان پروان
 کوتاهی حکومت در برابر سیلاب‌ زده‌ گان پروان     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدیک به یک ماه از سیلاب‌های مخرب در ولایت پروان می‌گذرد اما هنوز خانواده‌های آسیب ‌دیده در اوضاع بدی به‌ سر می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، سیلاب‌ زده‌ گان پروان می‌گویند که برای بازگشت به زنده‌گی عادی در بخش ساخت سرپناۀ دایمی برای شان کمک‌های بنیادی صورت نگرفته‌است.

رییس‌جمهور غنی دو هفته پیش در سفرش به پروان دستور داد که تا یک هفته طرح ایجاد اسکان مجدد برای آسیب‌دیده‌گان سیلاب آماده شود، اما خانواده‌های قربانیان می‌گویند که مقام‌های محلی در اجرای این کار ناکام بوده‌اند.

صالح: تمام زیربناهای پروان دوباره آباد می‌شود
 - اسپوتنیک افغانستان
صالح: تمام زیربناهای پروان دوباره آباد می‌شود

سیما یکی از آسیب‌دیده‌گان این سیلاب‌ها است. او می‌گوید که دو پسرش را در جنگ با طالبان و یک پسرش را در سیلاب‌ها از دست داد و در اوضاع بدی روزش را شب می‌کند.

او می‌گوید که دارد و ندارش را سیلاب برد و اکنون در بی سرپناهی به‌سر می‌برد: «اگر کمک می‌کنید خوب و بهتر، اگر نمی‌کنید دیگر زنده‌گی به ما کار نمی‌آید. حالا یک جای باشد که ما بشینیم».

در سیلاب‌‎های اخیر در پروان، دست‌کم ۱۲۰ تن جان باختند و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. این سیلاب‌ها خانه‌های زیادی را هم ویران ساخت.

اکنون خانواده‌های سیلاب‌زده نگران اند که با سرد شدن هوا دشواری‌های زنده‌گی شان بیشتر شود.

عبدالبصیر، یکی از این آسیب‌دیده‌گان سیلاب گفت: «لحاف و کالا نداریم. جای نداریم. خانه نداریم. یکبار خانه یک قوم می‌رویم بار دیگر خانۀ دیگرش».

زرینه، آسیب‌دیدۀ دیگر سیلاب نیز اظهار داشت: «زخمی مارا پرسان کند، خانه مارا پرسان کند، زمستان می‌رسد؛ ما کجا برویم؟»

حمیده، از دیگر آسیب‌دیده‌گان سیلاب هم گفت: «زمستان آمد، ما جای نداریم که بشینیم. ما امروز که زمستان آمد کجا باشیم و کجا برویم. طفل دار استم، کجا باشیم و کجا برویم؟».

مقام‌های محلی پروان حاضر نشدند که دربارۀ این نگرانی‌های آسیب‌دیده‌گان سیلاب در این ولایت گفت وگو کنند.

دز همین حال ظاهر سالنگی، نمایندۀ مردم پروان در مجلس اما بر رسیده‌گی بی‌درنگ به نیازمندان تأکید دارد: «با کمال تأسف که مشکلات در تمام افغانستان است. اما مشکلات مردم پروان هنوز باقی است و توجه نشده‌است.»   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала