اعلام آمادگی روسیه برای میانجیگری در حل و فصل بحران قطر

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی روسیه برای میانجیگری در حل و فصل بحران قطر
اعلام آمادگی روسیه برای میانجیگری در حل و فصل بحران قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی روسیه برای میانجیگری مناقشه قطر با کشورهای دیگر عربی خبر داد. 
قطر:  مذاکرات با عربستان سعودی دوسال پیش آغاز شده است  - اسپوتنیک افغانستان
قطر از آغاز گفت‌وگو‌هایی با عربستان سعودی خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در گفت و گوی ویژه با خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد، که مسکو  آماده ارائه خدمات میانجیگری برای حل و فصل هرگونه درگیری است.

لاوروف گفت: "اگر همه طرف ها در این باره از ما درخواست کنند، آماده ارائه خدمات میانجیگری خود برای حل و فصل هرگونه درگیری هستیم. تاکنون چنین درخواست هایی دریافت نکرده ایم. ما دارای پیوندهای خوبی با همه کشورها بدون استثنا از آن میان همه اعضای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس هستیم.

او افزود، من می دانم که دولت امریكا سعی در آشتی دادن طرفهای آشتی ناپذیر دارد و تلاش می ورزد عربستان سعودی و نزدیكترین شریک های این کشور را به ایجاد پل ها و آشتی کردن با قطر ترغیب کند. ما برای هر تلاشی که در جهت متحد کردن کشورها و نه جدا کردن آنها و ایجاد خطوط تقسیم باشد، آرزوی موفقیت داریم. یک بار دیگر تکرار می کنم که اگر در این باره از ما درخواست شود و همه طرف های درگیر دوستدار باشند، آماده کمک خواهیم بود".

یادآوری می کنیم، که چند سال پیش کشورهای عربی قطر را متهم به پشتیبانی از تروریست ها کرد و عربستان و چند کشور دیگر پس از آن پیوندهای شان را با قطر گسستند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала