تقاضای رئیس جمهور غنی از طالبان برای پذیرش آتش‌بس بشری

© Photo / ARG - ارگمحمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در واکنش به ترور معاون شورای ولایتی پکتیا، یکبار دیگر از گروه طالبان خواست تا آتش‌بس بشری، سراسری و دایمی در کشور را بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در واکنش به ترور ایوب خان غروال معاون شورای ولایتی پکتیا، ادامه کشتار مردم بی‌گناه را از سوی طالبان غیرقابل قبول دانسته است.

وی بخاطر حفاظت از هموطنان، جلوگیری از خشونت و رویدادهای تروریستی و رسیدن مذاکرات صلح به هدف مطلوب که تامین صلح باعزت و دوامدار است، یکبار دیگر از طالبان تقاضا کرد که آتش بس بشری، سرتاسری و دایمی را که همانا خواست مردم، حکومت افغانستان و جامعه جهانی است، بپذیرند.

معاون شورای ولایتی پکتیا ترور شد - اسپوتنیک افغانستان
معاون شورای ولایتی پکتیا ترور شد

رئیس جمهور همچنان ضمن محکوم کردن ترور آقای غروال، به ارگان‌های مربوطه بخاطر بررسی همه جانبه رویداد و شناسایی و مجازات عاملین آن، هدایت داد و با تاکید گفت که مبارزۀ نیروهای امنیتی و دفاعی ما در برابر تروریستان و جنایتکاران ادامه خواهد داشت. 

گفتنی است که "ایوب خان غروال" معاون شورای ولایتی پکتیا، صبح امروز شنبه (29 سنبله) در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در  منطقه بلند منزل‌ها در شهر گردیز مرکز پکتیا کشته شد.

پولیس پکتیا می‌گوید که تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل ایوب غروال جریان دارد.

 تاهنوز فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала