جا به جایی تانک های زرهی امریکا در سوریه 

© AFP 2023 / ROMEO GACADجا به جایی تانک های زرهی امریکا در سوریه 
جا به جایی تانک های زرهی امریکا در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف زیر رهبری امریکا وسایل نقلیه جنگی بردلی را در شمال شرقی سوریه جا به جا کرد.
حمله بر کاروان موترها با محموله برای نظامیان امریکایی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
حمله بر کاروان موترها با محموله برای نظامیان امریکایی در عراق

به گزارش اسپوتنیک، وین ماروتو سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری امریکا روز جمعه نوشت: ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری امریکا خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی را در شمال شرقی سوریه مستقر کرده است. 
وی گفت: "فناوری پیاده نظام مکانیزه به محافظت از نیروهای ائتلاف در شرایط دشوار فزاینده در شمال شرقی سوریه کمک خواهد کرد".

ماروتو افزود: "نیروهای ائتلاف در تعهد خود برای اطمینان از پیروزی نهایی بر داعش ثابت قدم هستند".
این ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد، که پنتاگون آخرین بار ماشین های جنگی پیاده نظام بردلی را در اکتوبر 2019 به سوریه اعزام کرد تا "باقیمانده داعش را شکست دهد و از زیرساخت های مهم محافظت کند".
بیل اوربان به نوبه خود، نماینده فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح امریكا (CENTCOM) گفت، كه علاوه بر ماشین های جنگی پیاده نظام بردلی، ایستگاه رادار سنتینل به سوریه منتقل شد و "شمار دفعات گشت هوایی از محل استقرار نیروهای آمریكایی افزایش یافت".

به گفته وی، این "برای تأمین امنیت نیروهای ائتلاف" در حال انجام است.

وی گفت: "ایالات متحده به دنبال درگیری با هیچ كشور دیگری در سوریه نیست، اما در صورت لزوم از نیروهای ائتلاف دفاع خواهد کرد". 

یادآوری می کنیم، که به دنبال درگیری چندی پیش نظامیان امریکایی و روسی در سوریه، امریکا از کویت خودروهای زرهی به شمال شرق سوریه فرستاده تا به ادعای واشنگتن، از «شرکای خود در ماموریت شکست داعش» حمایت کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала