ترامب: کویت روابط خود با اسرائیل را عادی می‌کند

© AP Photo / Evan Vucci ترامب: کویت روابط خود با اسرائیل را عادی می‌کند
 ترامب: کویت روابط خود با اسرائیل را عادی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا گفت که کویت به دنبال امارات و بحرین ممکن است روابط خود را با اسرائیل عادی ‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد که کویت به زودی می تواند روابط خود را با اسرائیل به دنبال بحرین و امارات عادی کند.

 رئیس جمهور آمریکا گفت: "کویتی ها از این واقعیت که دو کشور این توافق را امضا کرده اند تشویق شده و بسیار دلگرم هستند. من فکر می کنم که آنها به سرعت به این توافق بپیوندند. اما من می گویم، 7 یا 8 کشور هستند که می خواهند خیلی سریع و آسان بخشی از این توافق باشند.

جو بایدن نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ باید عاجل استعفا کند

ترامپ در خصوص عادی سازی روابط اسرائیل با دو کشور عربی اظهار داشت: هیچ کس فکر نمی کرد این اتفاق رخ دهد، اما نه تنها این توافق صورت گرفت، بلکه به راحتی صورت گرفت.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت: با امیر کویت در این مورد به طور خلاصه صحبت کردیم. این موضوع راحتی است. تمامی اینها بخشی از یک تصویر کلی شگفت انگیز و در حال ظهور است.

گفتن‌یست که در تاریخ 15 سپتامبر مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر امروز در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار گردید.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала