تأکید مجدد ترامپ به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

© REUTERS / LEAH MILLISU.S. President Donald Trump points as he answers questions during a news conference at the White House in Washington, U.S., September 4, 2020.
U.S. President Donald Trump points as he answers questions during a news conference at the White House in Washington, U.S., September 4, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده یکبار دیگر در اظهاراتی قصد خود برای ادامه خروج نیرو های آمریکا از افغانستان و خاورمیانه را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه خود در جمع خبرنگاران بار دیگر تصمیم خود برای  ادامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و خاور میانه را تأیید کرد

 رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه تعداد زیادی از سربازان آمریکایی را از خاورمیانه بازگردانده است، افزود: ما از سوریه خارج شدیم اما نفت را نگه می‎‌داریم. ما نیروهایی داریم که از نفت محافظت می کنند، غیر از آن، ما خارج از سوریه می‌شویم.

ترامپ ادامه داد: ما تعداد زیادی از نیروهایمان را به مرز ترکیه و سوریه منتقل کردیم، آنها 200 سال است که در مرز خود مبارزه می‌کنند، ما باید از مرزهای جنوبی خود محافظت کنیم. ما خارج از سوریه هستیم به جز اینکه نفت را نگه می داریم. ممکن است با کردها روی نفت معامله کنیم.

کمتر بهتر/ترامپ باز هم  تصمیم کاهش نیروها در افغانستان را دارد - اسپوتنیک افغانستان
کمتر بهتر/ترامپ بازهم تصمیم کاهش نیروها در افغانستان را دارد

وی با بیان اینکه سربازان خود را از عراق هم کاهش خواهند داد، گفت: در چند هفته آینده تعداد سربازانمان را از افغانستان به کمتر از چهار هزار نفر می‌رسانیم.

رئیس جمهور آمریکا در توضیح گفته های خود افزوده است که دولت آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان به کمتر از 4000 هزار نفر طی دو هفته آینده اقدام می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا به 19 سال حضور نیرو های آمریکایی در افغانستان اشاره کرد و افزود: ما با طالبان بسیار خوب کار کردیم. آنها بسیار سخت، بسیار هوشمند ، بسیار زرنگ هستند، اما 19 سال است که آنها زندگی خود را صرف مبارزه کرده‌اند و از جنگیدن خسته شده‌اند.

ترامپ اضافه کرد: ما با طالبان گفت‌وگوی خوبی داشتیم و به زودی نیروهای خود را به کمتر از چهار هزار نفر می‌رسانیم.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات صلح میان دولت و طالبان جریان دارد.

یک هفته پیش این مذاکرات گشایش یافت؛ اما تاکنون اجندای آن روشن نیست.

یاد آوری می‌کنیم که در تاریخ 29 مارچ امسال نمایندگان ایالات متحده آمریکا و  گروه طالبان پس از 18 سال جنگ و 18 ماه مذاکره توافقنامه‌ای را برای پایان جنگ در قطر امضا کردند. 

براساس این  توافقنامه آمریکا با طالبان ، دولت ترامپ توافق کرد که در مدت 14 ماه تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند. 

در مقابل طالبان نیز متعهد شد که به گروه‌های تروریستی دیگر از جمله داعش و القاعده اجازه استفاده از خاک افغانستان برای عملیات علیه آمریکا و متحدانش را ندهد و حاضر به گفت‌وگو با دولت کابل شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала