آشنایی با هفت محصول غذایی سالم و ارزان قیمت

© Depositphotos.com / 06photoآشنایی با هفت محصول غذایی سالم و ارزان قیمت
آشنایی با هفت محصول غذایی سالم و ارزان قیمت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریستینا آندرسون متخصص تغذیه از هفت ماده غذایی ارزان قیمت و سالم نامبرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه سونسکا داگبلادت، کریستینا آندرسون، متخصص تغذیه در مورد هفت ماده غذایی ارزان قیمت و سالم سخن زد که پیدا کردنش کار ساده‌ای است.

این متخصص تغذیه توصیه می‌کند پیاز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پیاز حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است و همچنان دارای اثر ضدباکتری می‌باشد. وی می‌گوید که پیاز سرخ به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است.

کدام مواد غذایی برای مقابله با آلودگی هوا به ما کمک می کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
کدام مواد غذایی برای مقابله با آلودگی هوا به ما کمک می کند؟

به گفته آندرسون، کم، حاوی اورگانوسولفور است که بدن را در برابر سرطان محافظت می‌کند. افرادی که از مشکلات معده رنج می‌برند باید این محصول را پخته و نه خام مصرف کنند.

متخصص تغذیه می‌گوید: کچالو برای تغذیه با رژیم غذایی مناسب است. این امر به دلیل است که این سبزی از نظر یک کالری به بهترین وجه بدن را اشباع می‌کند.

او همچنان به مزایای محصولات ریشه‌ای اشاره کرد. رزدک، گسنیز و انواع مولی سرخک گیاه ریشه‌ای حاوی مواد معدنی زیادی هستند که منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبرهای گیاهی هستند.

گندمیان آونا حاوی نوع خاصی از فیبر سالم به نام بتا گلوکان است که تاثیر مثبتی بر میزان قند خون و کلسترول دارد. آندرسون توصیه می‌کند که غلات سبوس دار استفاده کنید زیرا، مغذی‌تر هستند.

حبوبات مانند لوبیا، نخود و نسک بسیار غنی از پروتئین و مواد معدنی هستند. متخصص تغذیه افزود که لوبیا کنسرو شده مواد غذایی خود را از دست نمی‌دهد اما هزینه آن کمی بیشتر است.

تخم مرغ همچنان حاوی مواد مغذی بسیار است. آندرسون تغذیه آنها را چند ویتامین طبیعی می‌نامد، چون در مقادیر کم تقریباً تمام ویتامین ها و امواد معدنی مورد نیاز فرد را دارند و همچنان حاوی مقدار زیادی چربی و آنتی اکسیدان سالم هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала