ارزیابی شانس آمریکا در برابر روسیه در یک جنگ احتمالی زمینی

© Sputnik / Yevgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک تی 14 ارماتا
تانک تی 14 ارماتا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی به ارزیابی شانس ارتش های روسیه و ایالات متحده در یک جنگ احتمالی زمینی میان دو کشور پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، کریس آزبورن، کارشناس نظامی آمریكا، شانس ایالات متحده در مقابل روسیه را در صورت رویارویی نظامی در خشكه ارزیابی كرد و خاطرنشان كرد مسكو دو برابر تانك دارد.

این کارشناس نظامی آمریكا، در مقاله‌ای که در تاریخ 18 سپتامبر در نشریه The National Interest منتشر شد، شمار تانک های موجود در روسیه را چشمگیر می خواند، اما برتری عددی را با این واقعیت توضیح می دهد که ظاهرا فدراسیون روسیه یک قدرت زمینی است، در حالی که ایالات متحده "نیروی دریایی و هوایی عظیمی" دارد.

دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و چین/کابوس وحشتناک آمریکا در قطب شمال

در این مقاله اشاره شده است که نیرو های زرهی روسیه 27 هزار واحد ماشین زرهی دارد که 12 هزار آن تانک است. در سال های آینده ، مسکو قصد دارد نیروهای خود را با 1200 واحد دیگر از ماشین های جنگی پر کند. مخصوصاً تانک های پیشرفته T-72B و T-80 وارد  تجهیزات ارتش روسیه خواهند شد. در حالی که ارتش ایالات متحده فقط 6000 تانک در اختیار دارد.

آزبورن خاطرنشان ساخت که تانک T-72 در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی هنگامی ساخته شد که ایالات متحده تانک های آبرامز را مدرنیزه ساخت. با این حال، این متخصص آمریکایی اعتراف می کند که بیشتر مشخصات T-72B احتمالا هنوز حتی فاش نشده است.

 در عین حال ، به نظر وی ، احتمالاً این نیروی هوایی است که تعیین خواهد کرد نیروهای زمینی چه کسانی پیروز خواهند شد ، "زیرا اگر آمریکایی ها در آسمان برتری پیدا کنند، تانک های روسی آسیب پذیر خواهند شد."

یاد آوری می‌کنیم که در ماه مارچ امسال گزارش شد که دو تانک روسی T-14 Armata و T-90M Proryv  به طور هم زمان وارد رتبه بهترین تانک  های جهان شدند.

تی 14 آراماتا جدیدترین تانک اصلی میدان نبرد ارتش روسیه است که در سال 2015 از آن رونمایی شد. این تانک بر مبنای بدنه زرهپوش آرماتا توسعه پیدا کرده‌است.  

T-90 یکی از تانک های اصلی میدان نبرد (نسل سوم) ارتش روسیه است که در سال 1993 خدمت عملیاتی خود را آغاز کرد. این تانک گونه ای مدرن و پیشرفته از تانک T-72B به شمار می رود و به همین دلیل در ابتدا  T-72BU نام گرفت. سپس، نام آنها به T-90  تغییر یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала