ظریف: هیچ اسنادی وجودی ندارد که روسیه به طالبان کمک کرده باشد

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف: هیچ اسنادی وجودی ندارد که روسیه به طالبان کمک کرده باشد
ظریف: هیچ اسنادی وجودی ندارد که روسیه به طالبان کمک کرده باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران گفت، که این کشور هیچ اسناد و شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد روسیه به گروه طالبان رشوت داده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران می گوید، که ایران هیچ اطلاعاتی در مورد تلاش روسیه برای رشوت دادن به طالبان در افغانستان ندارد.

اواخر ماه جون امسال، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

واکنش مسکو به گزارش نیویارک تایمز مبنی بر گفتگوی لاوروف و پامپئو درمورد طالبان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مسکو به گزارش نیویارک تایمز مبنی بر گفتگوی لاوروف و پامپئو درمورد طالبان

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: "کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است".

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است، و افزود، که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود  ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

همزمان ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز با رد گزارش نیویورک تایمز گفته که اعضای این گروه چنین پیوندی با واحد جاسوسی کشور دیگر ندارند و این گزارش صحت ندارد. وی معتقد است که چنین ادعاهایی برای بدنام کردن طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала