پمپئو: امریکا در تلاش است تا از اتمام پروژه لوله گاز "جریان شمالی-2" جلوگیری کند

© Photo / Nord Stream 2پمپئو: امریکا در تلاش است تا از اتمام پروژه لوله گاز "جریان شمالی-2" جلوگیری کند
پمپئو: امریکا در تلاش است تا از اتمام پروژه  لوله گاز جریان شمالی-2 جلوگیری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا تاکید دارد که این کشور امیدوار است پروژه لوله گاز "جریان شمالی-2" به اتمام نرسد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید، که ایالات متحده امریکا در حال ایجاد ائتلافی برای از بین بردن روند تکمیل پروژه لوله گاز "جریان شمالی-2" است. و امیدوار است که این پروژه به اتمام نرسد.

جریان شمالی-2 - اسپوتنیک افغانستان
آلمان روسیه را به تحریم تهدید کرد

او در مصاحبه‌ای با نشریه بیلد در این خصوص گفت: "ایالات متحده امریکا به بدوین باور است که لوله گاز "جریان شمالی-2" به دلیل وابستگی اروپا به گاز روسیه و همچنین به اوکراین تهدید ایجاد می‌کند. من می‌دانم، که این بیشتری از آلمانی‌ها را به شدت نگران ساخته است. ما امیدواریم که پروژه لوله گاز "جریان شمالی-2" تکمیل نشود. ما در تلاش ایجاد ائتلافی برای جلوگیری از تکمیل شدن این پروژه هستیم. ما امیدواریم که دولت آلمان به همین نتیجه رسیده باشد، آنچه برای الکسی ناوالنی رخ داده است به دلیل وابست‌گی به گاز روسیه است".

"جریان شمالی-2"، دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید امریکا مواجه است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می‌شود، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی‌ها بفروشد. شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینه‌های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала