عبدالله: نتیجه مذاکرات صلح برپایی دو نظام نخواهد بود

© REUTERS / Ibraheem al OmariАфганиский политик Абдулла Абдулла во время переговоров между правительством Афганистана и движением "Талибан" (запрещено в РФ) в Катаре
Афганиский политик Абдулла Абдулла во время переговоров между правительством Афганистана и движением Талибан (запрещено в РФ) в Катаре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجه مذاکرات صلح میان دولت و طالبان دو نظام در افغانستان، برپا نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در گفتگو با کانون فکری شورای روابط خارجی مستقر در آمریکا گفت که نتیجه مذاکرات صلح میان افغانی، دو نظام در کشور نخواهد شد.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی بیان کرد که اظهارات در مورد سرنگون شدن حکومت افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان دقیق نیست و فرصت تامین صلح دایمی در افغانستان را از میان بر می دارد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون حقوق بشر: در مذاکرات صلح حقوق قربانیان جنگ باید در نظر گرفته شود

او افزود که "طالبان باید آموخته باشند که حتا در زمانی که کنترول 85 درصد قلمروی افغانستان را در دست داشتند، به کنترول کامل کشور از راه نظامی دست نیافتند."

آقای عبدالله در پاسخ به این مساله که پس از صلح با طالبان هم جنگ در افغانستان توسط داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ادامه خواهد یافت نیز گفت، اگر طالبان از جنگ دست بکشند، دیگر گروه‌های مسلح چون داعش، شانس جنگ نداشته و خود به خود محو خواهند شد.

او تاکید کرد که عمال القاعده هنوز هم در افغانستان فعال بوده و دهشت افگنان مرتبط با کشورهای همسایۀ افغانستان در مرزهای شرقی کشور حضور دارند.

این در حالی است که هم اکنون، گفتگو میان دولت افغانستان و طالبان در قطر ادامه دارد؛ اما از سوی دیگر میدان جنگ در افغانستان از سوی جنگجویان طالبان به شدت گرم شده است.

دولت افغانستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بار بار از طالبان خواسته‌اند که در جریان گفتگوها آتش‌بس کنند؛ اما این گروه نه تنها که آتش‌بس نکرده بلکه به حملات شان افزوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала