طالبان هم جنگ می کنند و هم از صلح صحبت دارند

© REUTERS / IBRAHEEM AL OMARI طالبان هم جنگ می کنند و هم از صلح صحبت دارند
 طالبان هم جنگ می کنند و هم از صلح صحبت دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات دوحه تاثیری چندانی بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان نداشته‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، شماری زیادی از شهروندان افغانستان از شدت گرفتن جنگ و افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان شکایت دارند می‌گویند، مذاکرات دوحه میان گروه افغانی و هیئت طالبان تاکنون هیچ‌گونه تأثیر مثبت بر کاهش‌ خشونت‌ها و ختم جنگ در این کشور نداشته است، بلکه نسبت به گذشته جنگ و خشونت‌ها افزایش‌یافته و از مردم بی‌گناه قربانی می‌گیرد.

خلیلزاد: طالبان شرایط توافق‌نامه صلح با واشنگتن را بار ها نقض کردند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: طالبان بارها شرایط "توافق‌نامه صلح با واشنگتن" را نقض کردند

در همین حال شهروندان افغانستان به این روز نامه می‌گویند، ما بارها تأکید کردیم که باید پیش از آغاز مذاکرات صلح تا ختم این روند، دولت افغانستان و طالبان به یک آتش‌بس سراسری توافق کنند تا مردم احساس کند که به‌سوی مذاکرات صلح می‌روند و نیت دو طرف نیز ختم جنگ و تأمین ثبات دائمی در افغانستان است، اما برعکس، جنگ شدت یافته و نگرانی‌های مردم بیشتر شده است. این وضعیت امیدی که مردم از نشست دوحه دارند را به ناامیدی مبدل می‌کند.

با این حال عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور پس‌ازآنکه از دوحه برگشت بار دیگر از طالبان خواست که آتش‌بس کنند تا مردم احساس کنند که شما به صلح تعهد دارید.

پیش از این دولت افغانستان بارها گفته است که ما در هر زمان آماده‌ی اعلام آتش‌بس هستیم، اما طالبان باید آمادگی‌شان را درزمینهٔ نشان دهند و بر یک آتش‌بس پیش از آغاز مذاکرات صلح توافق کنند، اما طالبان تا اکنون به این خواست دولت افغانستان و مردم این کشور پاسخ مثبت نداده است.  در حال حاضر جنگ در شماری از استان‌ها و روستاهای این کشور شدت گرفته تا جایی که شماری از مردم مجبور به ترک خانه‌هایشان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала