ناوالنی در ایستاگرام از روند بهبودی خود خبر داد

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر ناوالنی در ایستاگرام از روند بهبودی خود خبر داد
  ناوالنی در ایستاگرام از روند بهبودی خود خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه در یک پیام ایستاگرامی درباره روند بهبودی وضعیت خود خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی ناوالنی، طی پیامی در  اینستاگرام خود نوشت: اولین باری که آنها مرا به مقابل آینه بردند ،پس از  24 روز بستری بودن در بخش مراقبت های ویژه (که 16 روز از آنرا در کما قرار داشتم) بود. شخصیتی از فیلم "ارباب حلقه ها" از آینه به من نگاه کرد. و باور کنید که اصلا جن نبود. من به شدت ناراحت بودم: فکر می کردم هرگز مرخص نمی شوم.

اما پزشکان به معجزه خود ادامه دادند ، من با یک فیزیوتراپ کار کردم ، غذا خوردم ، سعی کردم بیشتر بخوابم (بزرگترین مشکل تاکنون). در روزهای اخیر ، حتی اجازه داشتم روزی 2 بار و به مدت 5 دقیقه به بالکن مشترک بروم. راستش از بالکن حتی دلم بیشتر می گرفت و بیشتر غمگین می شدم  : هوا عالی بود ، آفتاب می درخشید ، در پایین پارک ها و درختان دیده می شد  و من در اطاق بیمارستان بودم.

اما حالا روز مرخصی فرا رسیده است - هورا! پس از 32 روز بستری در بیمارستان ، پزشکان به این نتیجه رسیدند که بهبودی بیشتر نیاز به بستری بودن ندارد ، بلکه به عادی سازی زندگی نیاز دارد. باید پیاده روی کرد و  وقت خود را با خانواده خود گذرانید. خود را در روال حرکات روزمره غرق کرد. و حالا - هاپ - من در پارک با پطلون های سه سایز بزرگتر سر و صدا می کنم. اول از همه  خواستم  که مرا به جایی که درختان هستند  ببرند.

برنامه ها هنوز ساده هستند: هر روز با  فیزیوتراپ کار می کنم . احتمالاً به یک مرکز توان بخشی بروم . روی یک پا بایستم . کنترل انگشتان خود را کاملاً به دست آورم . تعادل خود را حفظ کنم . خنده دار است اما  من آرزو داشتم که سواری روی آب با ویک بورد در تابستان را یاد بگیرم و حالا یاد  می گیرم که روی یک پا بایستم. انواع و اقسام چیزهای خنده دار پیدا می شوند . به عنوان مثال، من نمی توانم توپ را با دست چپ خود پرتاب کنم. حتی می توانم توپ را بگیرم اما نمی توانم پرتاب نکنم. مغز نمی خواهد این حرکت را انجام دهد. یا با دست بنویسد. تا همین اواخر ، در یک خط نمی توانستم بنویسم ... به طور کلی توانبخشی جریان دارد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Алексей Навальный (@navalny)

یک بار دیگر، از کل تیم پزشکان در کلینیک شاریته و شخصاً از پروفسور اکهارد  تشکر می کنم. آنها کار باورنکردنی انجام دادند. با تشکر از همه شما. پشتیبانی شما بسیار مهم بود وهست . فکر نکنید که من نمی دانم چه می نویسم . به محض اینکه کم و بیش توانستم درک کنم ، نظرات را برای من خواندند. ضمناً  سعی خواهم کرد که کمی بیشتر در شبکه های اجتماعی سر کنم. دیروز یک روانشناس مغز و اعصاب آمد و آزمایشاتی را انجام داد تا ببیند من احمق شده ام یا نه . من می پرسم: چه کاری باید انجام شود تا به سرعت نه تنها از دیدگاه جسمی ، بلکهاز لحاظ مغزی نیز احیا شد . از پاسخ وی خوشم آمد: بیشتر بخوانید، در شبکه های اجتماعی بنویسید. بازی های ویدیویی بازی کنید.

شایان ذکر است که در بیستم ماه اگست الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما  حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشده بود.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала