حل مشکل زباله در پارک ملی تایلند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر حل مشکل زباله در پارک ملی تایلند
   حل مشکل زباله در پارک ملی تایلند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارک ملی تایلند به طور بنیادی میخواهد مشکل زباله را حل کند.

به گزارش اسپوتنیک، ضرب‌المثل روسی است که می گوید؛ «تمیز آن جایی نیست که تمیز می کنند، بلکه جایی است که زباله نمی ریزند»- یک حقیقت ساده، که درک آن برای بسیاری از مردم در سراسر جهان بسیار دشوار است و اینکه چه نوع اقدامات آموزشی برای وادار کردن بشریت به حفظ نظافت ابداع شود.

​مدیریت پارک ملی خوا یای، که در فاصله کمی از بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده است، در خصوص تمیز نگهداشتن پارک می گوید: "از این پس، تمام بازدیدکنندگانی که زباله ها را به هر گوشه و کنار می اندازند، آن را از طریق پست دریافت خواهند کرد".

زباله هایی که گردشگران در پارک ملی به هر گوشه و کنار می اندازند، نه تنها به زیبایی پارک زیان می رساند، بلکه می توانند به محیط زیست و هم به حیوانات آسیب برسانند. برای حیونات از میان این همه زباله یافتن مواد خوراکی بی نهایت دشوار است.

Черный медведь, Аляска - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
رفتار جالب خرس گرسنه آمریکایی با سطل زباله + ویدئو

در تایلند، زباله انداختن در پارک ملی جرم کیفری است و حداکثر مجازات آن تا پنج سال زندان است. ظاهراً چنین مجازات شدید و یا حتی جریمه توسط مقامات فقط در موارد استثنایی مورد استفاده قرار می گیرد که در نتیجه منجر به بی توجهی بازدید کنندگان می گردد.

از آنجا که هر گردشگری باید آدرس خانه خود را در ورودی  پارک ملی خوا یای نشان دهد، برای نگهبانان پارک، ارسال زباله از طریق پست برای فرد متخطی کار سختی نیست.

مبارزه با زباله های خانگی که ساکنان یا بازدیدکنندگان در شهرها در مکان های نامناسب از خود بجا میگذارند، داستان جدیدی نیست.  

در همین حال«روسکوسموس» سازمان فضایی فدرال روسیه برای ایجاد فن آوری های کارآمدتر برای بازیافت یا دفع زباله، راه حل های خود را ارائه داده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала