ناسا از ارسال قریب الوقوع انسان به کره ماه خبر داد

© Photo / Illustration by RIA Novosti. Depositphotos, NASAناسا ا ارسال قریب الوقوع فضانوردان کره ماه خبر داد
ناسا ا ارسال قریب الوقوع  فضانوردان کره ماه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره فضایی ایالات متحده امریکا (ناسا) اعلام کرده است که در نظر دارد فضانوردان را در آینده بسیار نزدیک به ماه بفرستد. این نخستین ماموریت سرنشین دار به قطب جنوب ماه خواهد بود و در آن یک زن نیز شامل است.

به گزارش اسپوتنیک، ناسا روز دوشنبه اعلام کرد که در نظر دارد در سال 2024 فضانوردان به شمول یک خانم را به ماه بفرستد. اگر این ماموریت موفق شود، بعد از سال 1972 این دومین باری خواهد بود که انسان به کره ماه پا می‌گذارد.

جیم برادنستاین، مدیر ناسا در اظهاراتی که در صفحه اینترنتی این سازمان نشر شده گفته است: «ما برای اکتشافات علمی، منافع اقتصادی و الهام بخشیدن به نسل جدید کاشفان دوباره به ماه می‌رویم.»

بر اساس گزارش این پروژه 28 میلیارد دالر امریکایی هزینه خواهد داشت. این بودجه باید به تائید کانگرس ایالات متحده امریکا برسد.

برادنستاین به خبرنگاران گفت که اگر کانگرس ایالات متحده امریکا تا کریسمس امسال بودجه نخست 3.2میلیارد دالری را تائید کند، ناسا «در مسیر فرود در کره ماه در سال 2024» قرار دارد.

قصد آمریکا برای استخراج منابع در مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
قصد آمریکا برای استخراج منابع در کره ماه

این ماموریت به نام «آرتمیس» قرار است در چندین مرحله انجام شود و شروع آن فرستادن فضاپیمای بی‌سرنشین «اوریون» در نوامبر 2021 است. در مراحل دوم و سوم این پروژه قرار است فضانوردان به اطراف ماه دور بزنند و بر روی سطح آن نشست کنند.

ماموریت «آرتمیس» شبیه ماموریت آپولو 11 که برای نخستین بار در سال 1969 انسان‌ها را به کره ماه برد صورت می‌گیرد. قرار است این مامورت در سطح ماه به مدت یک هفته دوام کند که اندکی طولانی‌تر از ماموریت آپولو است. این ماموریت شامل پنج «فعالیت بیرون از سفینه فضایی» است.

برایدنستاین به خبرنگاران گفت: «کار علمی که ما در این [ماموریت] انجام می‌دهیم واقعاً بسیار متفاوت از کارهایی است که تا حالا انجام داده ایم. ما باید به خاطر داشته باشیم که در جریان ماموریت آپولو فکر می‌کردم ماه خشک است. حالا ما می‌دانیم که آب‌های یخ‌زده زیادی در آنجا وجود دارد و این ماموریت در قطب جنوب ماه است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала