امریکا چین و سازمان جهانی صحت را متهم کرد

© REUTERS / Mike Segarشورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نبنزیا: امریکا نشست شورای امنیت در باره پاندمی را به صحنه اتهامات مبدل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که امریکا از نشست شورای امنیت سازمان ملل که جهت تحکیم همکاری کشورها در مقابله با پاندمی ویروس کرونا تشکیل شده بود، برای متهم کردن سازمان جهانی صحت و چین سوء استفاده کرد.

در نشست شورای امنیت، وزرای امور خارجه چین و روسیه و نمایندگان دیگر کشورها از تلاش‌های سازمان ملل متحد و سازمان جهانی صحت در مبارزه با ویروس کرونا حمایت کردند و به تشدید هماهنگی بین‌المللی برای پیروزی بر ویروس کرونا فراخواندند.

چین: امریکا بزرگترین تهدید برای نظم صلح جهانی است - اسپوتنیک افغانستان
چین: امریکا بزرگترین تهدید برای نظم صلح جهانی است

اما کلی کرافت، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «رفتار اعضای شورای امنیت باعث شرمندگی می‌شود که تصمیم گرفتند توجه خود را بر صدور اعلامیه های سیاسی متمرکز کنند و نه به مسأله اصلی».

وی در ادامه گفت:«سازمان جهانی صحت طی سالهای طولانی مرکز علمی آزاد از سیاست بود. اما امروزه این اعتبار در عموم خدشه‌دار شده است، به دلیل این که این سازمان به چین کمک کرد تا مانع از همکاری شود و به جهانیان دروغ بگوید».

نبنزیا گفت:«جای تأسف است که نماینده امریکا از این نشست برای متهم کردن یکی از اعضای شورای امنیت و شورا بطورعموم استفاده کرد. حقیقت را بگویم، ما نفهمیدیم موضوع از چه قرار است و این اتهامات از کجا ناشی شده است».

نماینده دائمی چین در این خصوص گفت:«اکثر اعضای شورای امنیت به همکاری بین‌المللی و همبستگی در زمان پاندمی فرا خواندند و فقط اعلامیه نماینده امریکا با روح و نص عمومی این دیدار در تضاد بود. چین قاطعانه اینگونه اتهامات بی‌اساس امریکا را رد می‌کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала