اروپا غرق امواج دوم کرونا می گردد

© AFP 2023 / Alain Jocardاروپا غرق امواج دوم کرونا می گردد
اروپا غرق امواج دوم کرونا می گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امواج شدید دور دوم همه گیری کووید-19 در اروپا متمرکز گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان شبانه روز اخیر بیش از 16 هزار نفر در فرانسه آلوده به کرونا شده اند که تقریباً 6 هزار آنها داخل بستر شده اند که وضع بیش از یک هزار آنها بسیار وخیم ارزیابی می گردد.

کرونا؛ وضعیت در اروپا بدتر شده است - اسپوتنیک افغانستان
کرونا؛ وضعیت در اروپا بدتر شده است

دولت فرانسه در مارسی قرانطینه را وضع کرده است که در قدم اول سالون های سپورت، رستورانت و کافی ها می باشد. مقامات محلی از این ناحیه خشمگین شده  اند و علیه صدراعظم کشور که قرانطینه را وضع نموده است به محکمه عارض کردیده اند.

ژان کاستکس صدراعظم فرانسه در جواب گفته است: "ما به اساس وضع همه گیری ویروس تصمیم می گیریم. در آن ایالت که وضع پاندمی خوبتر است در انجا قیودات را وضع نمی نمایم".

قابل ذکر است که در اسپانیا ، از آغاز زمان شیوع  COVID-19، بیش از 700 هزار نفر آلوده به ویروس شدند، تعداد مرگ و میرها روزانه 84 نفر افزایش یافت ، تعداد تلفات جانی آنها از 31 هزار نفر گذشت.

بیش از 850،000 نفر از ساکنان مادرید که اکثراً در مناطق فقیرنشین بودوباش دارند، منزوی هستند و فقط اجازه خریدن، رفتن به کار و برای بردن فرزندان شان به مکتب یا کودکستان را دارند.

Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
دلچسبی آمریکا و اروپا به واکسن روسی ضد کرونا

روز پنجشنبه ، بسیاری از آنها در مراکز طبی جمع شدند و خواستار شرایط بهتر کار برای کسانی شدند که در خط مقدم مبارزه با عفونت ویروس کرونا قرار دارند. اقدامات جدید نیز موجب اعتراض مردم شده است.

ماریا فرناندز می گوید: "یک وضعیت وحشتناک حکمفرما شده است. رستورانت ما بین دو محله ای قرار دارد که قرنطینه شده اند ، مردم اجازه ندارند از خانه خارج شوند ، ما هیچ مشتری نداریم."

در بریتانیا، میخانه ها و بارها تا ساعت 22:00 باز هستند ، دولت طبق گفته رئیس خود در مجلس عوام ، شش ماه به خود وقت اختصاص داده تا با موج دوم اپیدمی کنار بیاید.

مقامات همچنین پیشنهاد می کنند برنامه ای را بارگیری کنند که به اعتقاد آنها به ردیابی تماس های احتمالی با افراد آلوده کمک می کند.

تاکنون، بیش از 32 میلیون نفر در جهان مبتلا به COVID-19 شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала