بنیادگذار "Novichok" از علائم مسمومیت این ماده نام برد

© Sputnik / Andrey Veselov /  مراجعه به بانک تصاویر "لیونید رینک اساسگذار "نوویچوک
لیونید رینک اساسگذار نوویچوک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رینک حین مشاهده عکسهای الکسی ناوالنی بعد از مسمومیت اش با استفاده از سیستم مبارزه با سمی نوویچوک، الوده شده وی به این عنصر را رد کرد.

لئونید رینک ایجادکننده ماده نوویچوک در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "اینها مواد تشنجی هستند که به دلیل قطع شدن حرکت عصبی، باعث گرفتگی عضلات به ویژه عضلات چشم می شوند. یعنی عضلات چشم انقباض مردمک و اسپاسم عضلات قابل مشاهده را نشان می دهند، حتی در صورت دوزهای کوچک" Noviche"  که عملاً مسمومیت وجود ندارد ، عملاً نامرئی می شود.

Блогер Алексей Навальный на посвященном убийству Бориса Немцова митинге против поправок в Конституцию - اسپوتنیک افغانستان
واکنش یکی از سازندگان ماده "نوویچوک" به خارج شدن ناوالنی از کما

طبق عکس های ناوالنی قبل از پرواز، در جریان پرواز، بعد از پرواز، در شفاخانه، در مسیر پرواز دوم که او را به آلمان رسانده است ، اینطور نیست، دوستان!، میوز کجاست؟ رینک افزود: "رفقا ما اشخاص مسلکی هستیم و میدانیم که بدون علایم میوز، مسمومیت شدن به نوویچوک غیر ممکن است".

ناوالنی پس از بیماری در هواپیمای Tomsk به مسکو در 20 آگوست در Omsk بستری شد. بر اساس نتایج معاینات ، پزشکان Omsk تشخیص اصلی را اختلال متابولیکی عنوان کردند که باعث تغییر شدید قند خون می شود. علت آن هنوز مشخص نیست ، اما طبق گفته پزشکان Omsk هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد.

بعداً او را با هواپیما به آلمان منتقل کردند. پس از آن ، دولت FRG با استناد به دکتران قوای مسلح اعلام كرد كه گفته می شود ناوالنی با ماده ای از گروه مأموران جنگ سمی نوویچوك مسموم شده است.

بعداً ، کابینه وزیران جمهوری فدرال آلمان گزارش داد که نتیجه گیری کارشناسان آلمانی توسط آزمایشگاه های سوئد و فرانسه تأیید شده است ، به موازات آن ، به درخواست برلین ، OPCW تحقیقات خود را انجام می دهد. در همین رابطه ، كرملین اظهار داشت كه برلین نتیجه گیری خود را به مسكو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأكید كرده است كه روسیه منتظر پاسخ آلمان از درخواست رسمی در مورد این وضعیت است.

کلینیک برلین Charite در 7 سپتامبر گزارش داد که ناوالنی از بیمارستان مرخص شده است ، وضعیت او مطلوب است ، پزشکان حاضر بهبودی کامل وی را مستثنی نمی کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала