آمادگی نخست‌وزیر جدید جاپان برای دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کوریای شمالی

© AFP 2023 / Toru Yamanakaیوسیهیدی سوگا جنرال سکرتر کابینه وزارای جاپان
یوسیهیدی سوگا جنرال سکرتر کابینه وزارای جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر جدید جاپان برای دیدار و گفتگوی بدون قید و شرط با کیم جونگ اون ، رهبر کوریای شمالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وشیهیده سوگا، نخست‌وزیر جدید جاپان در پیامی ویدیویی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، آمادگی دارد بدون هیچ پیش‌شرطی با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی دیدار کند.

نخست‌وزیر جاپان در هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به عنوان نخست‌وزیر جدید جاپان ، آمادگی دارم تا با رئیس جمهور کوریای شمالی کیم جونگ اون بدون هیچگونه پیش‌شرطی ملاقات کنم.

 

 یوشیهیده سوگا رسما نخست وزیر جاپان شد  - اسپوتنیک افغانستان
یوشیهیده سوگا رسما نخست وزیر جاپان شد

او همچنین تاکید کرد: برقراری مناسبات سازنده میان جاپان و کوریای شمالی نه تنها در راستای منافع دو طرف است، بلکه به شدت موجب اشاعه صلح و ثبات منطقه‌ای می‌شود.

سوگا با یادآوری اعلامیه جاپان و کوریای ‌شمالی گفت که براساس این پیمان، جاپان به دنبال عادی‌سازی مناسبات با کوریای ‌شمالی از طریق "حل و فصل جامع مسائل برجسته نظیر ربوده‌شدگان، مسائل هسته‌ای و موشکی و همچنین حل و فصل گذشته مایه تاسف" است.

در حال حاضر هیچگونه مناسبات دیپلماتیکی میان این دو کشور وجود ندارد و روابط همچنان پیچیده است، اما مذاکراتی میان دو طرف برای گفت‌وگو درباره شهروندان ربوده‌شده جاپان در دهه‌های 70 و 80 میلادی و همچنین برنامه‌ هسته‌ای پیونگ‌یانگ وجود داشته است.

پیش از این نیز شینزو آبه، نخست وزیر سابق جاپان، مکرراً آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کوریای شمالی بدون پیش شرط نیز ابراز داشت، اما هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

 یوشیهیده سوگا در پیام ویدیویی خود خطاب به مجمع عمومی همچنین بر عزم جاپان برای میزبانی از بازی‌های المپیک و پارالمپیک در تابستان سال 2021 تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала