تلاش حزب جدید برای تغییر نظام شاهی در عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش حزب جدید برای تغییر نظام شاهی در عربستان
تلاش حزب جدید برای تغییر نظام شاهی در عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی حزب تازه تاسیس شده مخالف حکومت آل سعود گفته است که این حزب خواهان تغییر نظام پادشاهی عربستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سخنگوی حزب «التجمع الوطنی» که مقیم لندن است در گفت‌‌وگویی رسانه‌ای ضمن اشاره به وضعیت حاکم بر عربستان و اعتراف به اینکه این حزب بازی خطرناکی را آغاز کرده، درباره طرح و هدف اصلی حزب التجمع الوطنی توضیح داد.

نخستین حزب مخالف حکومت آل سعود در عربستان تشکیل شد  - اسپوتنیک افغانستان
نخستین حزب مخالف حکومت آل سعود در عربستان تشکیل شد

مضاوی الرشید، در گفتگو با نشریه امریکایی بیزنس اینسایدر گفت: حزب به دنبال افزایش فعالیت‌های خود در داخل و خارج از عربستان است و این یک بازی خطرناک است به ویژه که اسامی حقیقی شش نفر از موسسان و اعضای این حزب اعلام شده است و احتمال دارد نزدیکان این افراد در داخل عربستان هدف قرار گیرند.
تعدادی از شهروندان عربستان که در کشورهایی انگلیس و امریکا زندگی می‌کنند، چهارشنبه گذشته در نودمین سالروز تأسیس پادشاهی سعودی، تشکیل حزب التجمع الوطنی را اعلام کردند و طی بیانیه‌ای گفتند که هدف از این اقدام، تثبیت و برقراری دموکراسی در نظام سیاسی عربستان سعودی است.
در بیانیه آنها آمده بود که بعد از انسداد سیاسی در عربستان سعودی، آنها تصمیم به ایجاد این حزب گرفته و به دنبال این هستند که مانع از حرکت این کشور به سمت تنش و مسیرهای خشونت‌آمیز شوند.در حالی که قانون عربستان بر اساس نظام پادشاهی است اما حزب التجمع الوطنی اعلام می‌کند که به دنبال اداره کشور بر اساس نظام دموکراتیک است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала