مردم شمالی: نتیجۀ مذاکرات صلح نباید تکرار سیاست «زمین سوختۀ» طالبان باشد

© Photo / Z Hمردم شمالی: نتیجۀ مذاکرات صلح نباید تکرار سیاست «زمین سوختۀ» طالبان باشد
مردم شمالی: نتیجۀ مذاکرات صلح نباید تکرار سیاست «زمین سوختۀ» طالبان باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشنده‌گان شمالی با راه‌اندازی یک گردهمایی، حملۀ 24 سال پیش جنگ‌جویان گروه طالبان به شمالی را محکوم کردند. شرکت‌کننده‌گان این گردهمایی می‌گویند که در این حمله، صدها تن کشته شده و هزاران تن دیگر آواره شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این گردهمایی امروز شنبه، 5 میزان، با حضور صدها تن از باشنده‌گان ولسوالی‌های هفت‌گانۀ کوهدامن و ولایت‌های پروان، کاپیسا و پنجشیر در ولسوالی شکردره ولایت کابل برگزار گردید.

برگزارکننده‌گان این گردهمایی می‌گویند که هدف آنان از راه‌اندازی گردهمایی امروز، یادبود از قربانیان حمله گروه طالبان به شمالی است. به باور آنان، در ایامی که گفتگوهای صلح بین حکومت و طالبان جریان دارد، نباید جنایات که در این کشور صورت گرفته، فراموش شود.

محمد سالم وحدت، از برگزارکننده‌گان این گردهمایی به سلام‌وطندار می‌گوید که اشتراک‌کننده‌گان این برنامه به هیأت‌های گفتگوکنندۀ دو طرف – دولت افغانستان و طالبان – یک پیام واضح دارند و این‌که «آنان بار دیگر سیاست زمین سوختۀ طالبان را تجربه نکنند».

به گفتۀ آقای وحدت، اشتراک‌کننده‌گان این گردهمایی از هیأت گفتگوکنندۀ دولت افغانستان خواسته‌اند که دست‌آوردهای دو دهۀ اخیر در مذاکرات جاری را حفظ کند.

شرکت‌کننده‌گان این گردهمایی از گروه طالبان خواستار پایان جنگ شده‌ و از این گروه خواسته‌اند که به «ساز» بیگانه‌گان نرقصند.

این گردهمایی با خوانش یک قطع‌نامه‌یی یازده ماده‌یی به پایان رسید. در این قطع‌نامه از طالبان خواسته شده که به صف دولت جمهوری اسلامی افغانستان بپیوندند.

گروه طالبان 24 سال پیش از امروز به شمالی حمله کردند و تاکستان‌های شمالی را آتش زدند و صدها تن را کشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала