تبدیلی 46 منسوب و مکافات 12 منسوب پولیس هرات توسط معین ارشد امنیتی وزارت داخله

© رخنامه مقام ولایت هراتتبدیلی 46 منسوب و مکافات 12 منسوب هرات توسط معین ارشد امنیتی وزارت داخله
تبدیلی 46 منسوب و مکافات 12 منسوب هرات توسط معین ارشد امنیتی وزارت داخله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام ولایت هرات از ایجاد اصلاحات در ارگان های پولیس این ولایت توسط معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله خبر داد. 
 افراد تفنگ‌دار در هرات دو نیروی ارتش کشته را شدند - اسپوتنیک افغانستان
افراد تفنگ‌دار در هرات دو نیروی ارتش را کشتند

به گزارش اسپوتنیک، مقام ولایت هرات امروز نوشت: عبدالصبور قانع معین ارشد امنیتی وزارت داخله که از چند روز به این‌سو به‌منظور بررسی وضعیت امنیتی هرات به این ولایت رفته است، دریافت‌هایش را در یک نشست خبری با خبرنگاران شریک کرد.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله گفت، که در مرحلۀ نخست ارزیابی او و تیم همراهش از قطعات پولیس، 46 تن از منسوبان فرماندهی امنیه هرات به‌شمول آمر امنیت فرماندهی امنیه، سه تن از آمران حوزه‌های امنیتی و شماری دیگر از وظایف‌شان بر کنار شده‌اند.

به گفتۀ او، شماری از مدیران و آمران کشفی فرماندهی امنیه هرات نیز از کار بر کنار شده‌اند. معین ارشد امنیتی وزارت داخله دلیل برکناری این 46 منسوب پولیس را غفلت وظیفه‌یی و دست داشتن در فساد عنوان کرده است.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان می‌گوید، که در کنار این، 12 تن از مقام‌ها و منسوبان پولیس به‌خاطر انجام بهتر وظایف‌شان از سوی این وزارت تقدیر شده‌اند.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان افزود، که ارزیابی و او تیمش از قطعات ارتش و امنیت ملی هرات ادامه دارد و ممکن است شماری دیگر از مقام‌های امنیتی هرات از وظایف‌شان برکنار شوند.

او گفته که برای کنترل نظم شهر و جلوگیری از اختطاف، دزدی، قتل و موارد جرمی دیگر، یک کمیته ایجاد شده است. او افزوده که این برنامه ممکن در کوتاه‌مدت تغییری نیاورد، اما در درازمدت وضعیت امنیتی هرات بهتر خواهد شد.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که سید وحید قتالی، والی هرات نیز گفته که اصلاحات در تشیکل نیروهای امنیتی ادامه دارد و هر مسئولی که در کارش کوتاهی کند، از کار برکنار خواهد شد.

این همه در حالی اتفاق می‌‎افتد، که باشند‌گان هرات از افزایش ناامنی در این شهر شاکی اند و عمل‌کرد پولیس و نیروهای امنیتی را نقد می‌کنند.

یادآوری می کنیم، که ولایت برخی از ولسوالی های ولایت هرات بسیار ناامن شده و جنگجویان گروه طالبان در آن حضور گسترده دارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала