ارمنستان در پیوند به درگیری قره باغ به دادگاه حقوق بشر اروپا متوسل شد

© Sputnik / Ministry of Defence of Armeniaارمنستان در پیوند به درگیری قره باغ به دادگاه حقوق بشر اروپا متوسل شد
ارمنستان در پیوند به درگیری قره باغ به دادگاه حقوق بشر اروپا متوسل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارمنستان در پیوند به درگیری قره باغ و پایان دادن بمباران غیر نظامیان توسط آذربایجان به دادگاه حقوق بشر اروپا متوسل شد. 
دیدگاه گورباچف ​​درباره تشدید درگیری ها در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
دیدگاه گورباچف ​​درباره تشدید درگیری ها در قره باغ

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دادگاه ارمنستان در صفحه فیسبوکش نوشت: "ارمنستان خواستار اعمال اقدامات فوری در برابر آذربایجان شد، به ویژه ، الزام آن به توقف بمباران خانه های غیرنظامیان، پرهیز از اقدامات توهین آمیز بی هدف، بکار گیری از شهروندان غیرنظامی و هدف قرار دادن شهرک ها توسط این کشور شد".

 

یادآوری می کنیم، که در اوایل روز یکشنبه، وزارت دفاع آذربایجان گفت، که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند، بر پایه این داده ها، چندین غیرنظامی در این درگیری ها کشته شده اند.

به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "زیر یورش های هوایی و راکتی قرار گرفت". وهرام پوگوسيان ، دبير مطبوعاتي رئيس جمهور جمهوری قره باغ كه به رسميت شناخته نشده است، گزارش داد كه شهرک هاي مسالمت آميز در قره باغ ، از جمله استپاناكارت، پايتخت، مورد اصابت گلوله های توپخانه ای قرار گرفت و او مردم را به پنهان شدن در پناهگاه دعوت کرد. 

درگیری در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدا شدن از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان را مطرح کرد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست سه رئیس مشترک - روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала