جمهوری قره باغ کوهستانی هدف حمله راکتی قرار گرفت

© Sputnikجمهوری قره باغ کوهستانی هدف حمله راکتی قرار گرفت
جمهوری قره باغ کوهستانی هدف حمله راکتی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس‌جمهور جمهور قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده است، می‌گوید که استپاناکرت مورد حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، «وهرم پوگوسیان»، سخنگوی رئیس‌جمهور جمهوری قره باغ کوهستانی به رسمیت ناشناخته شده، اعلام کرد که استپاناکرت گلوله باران شده است.

وی در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: شهرک های غیرنظامی تحت حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند. از جمله این مناطق پایتخت جمهوری استپاناکرت است. از مردم می خواهیم که پنهان شوند.

در اوایل روز یکشنبه، وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. طبق داده‌ها در نتیجه تیراندازی غیرنظامیان کشته شده اند.

آذربایجان، دو هواپیمای بدون سرنشین ارمنستان را سرنگون کرد - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان، دو هواپیمای بدون سرنشین ارمنستان را سرنگون کرد

این در حال است که وزارت دفاع ارمنستان از حملات هوایی و راکتی در قره باغ کوهستانی خبر می‌دهد.

طبق بیانیه وزارت دفاع ملی ارمنستان، نیروهای ارمنی دو هلیکوپتر و سه پهپاد ارتش آذربایجان را مورد هدف قرار دادند. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که علیه اقدامات ارتش ارمنستان در خط مرزی قره باغ پاسخ مناسب خواهد داد و همچنان گفته است که وضعیت عملیاتی کنترول می‌شود.

مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد .

بر اثر مناقشه منطقه قره‌باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در همجواری آن تحت تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد .

در سال 1994 میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است .

روسیه به همراه فرانسه و امریکا از سال 1997 میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ  را بر عهده دارد .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала