مسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند

© AP Photo / Dmitry Lovetskyمسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند
مسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه درباره تشدید تنش ها در قره باغ اعلام کرد که از طرفین می خواهیم هر چه سریعتر آتش را متوقف و گفتگوها را آغاز کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه (27، سپتامبر)، در واکنش به درگیری های مرزی میان آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که طرفین باید آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند.

این وزارت در این خصوص افزود: "طبق اطلاعات موجود، اوضاع در منطقه درگیری قره باغ به شدت خراب شده است، در امتداد خط مرزی از هر دو طرف بمباران شدیدی صورت گرفته، گزارش از تلفات نیز وجود دارد".

اعلام حکومت نظامی از سوی مقامات جمهوری قره‌باغ کوهستانی - اسپوتنیک افغانستان
اعلام حکومت نظامی از سوی مقامات جمهوری قره‌باغ کوهستانی

در اوایل روز یکشنبه، وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. طبق داده‌ها در نتیجه تیراندازی غیرنظامیان کشته شده اند.

طبق بیانیه وزارت دفاع ملی ارمنستان، نیروهای ارمنی دو هلیکوپتر و سه پهپاد ارتش آذربایجان را مورد هدف قرار دادند. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که علیه اقدامات ارتش ارمنستان در خط مرزی قره باغ پاسخ مناسب خواهد داد و همچنان گفته است که وضعیت عملیاتی کنترول می‌شود.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала