مجلس ملی آذربایجان در برخی از شهرها حکومت نظامی اعلام کرد

© AP Photo / Abbas Atilayمجلس ملی آذربایجان در برخی از شهرها حکومت نظامی اعلام کرد
مجلس ملی آذربایجان در برخی از شهرها حکومت نظامی اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس ملی (پارلمان) آذربایجان تصمیم گرفته است که در برخی از شهرها و مناطق این کشور در پیوند با آخرین رخدادها و وخیم تر شدن وضعیت در قره باغ حکومت نظامی اعلام کند. 
گفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ

به گزارش اسپوتنیک، مجلس ملی (پارلمان) آذربایجان تصمیم گرفته است که در برخی از شهرها و مناطق این کشور در پیوند با آخرین رخدادها و وخیم تر شدن وضعیت در قره باغ حکومت نظامی اعلام کند. 

پیش از این یک منبع در مجلس آذربایجان گفته بود، که پارلمان جلسه فوق العاده ای را در رابطه با اوضاع قره باغ برگزار کرد. بعداً اطلاعات مربوط به جلسه تأیید شد.
تصمیم پارلمان آذربایجان باید ظرف 48 ساعت به تصویب رئیس جمهور این کشور برسد. اعلامیه منع رفت و آمد به وزارت امور داخله آذربایجان اختصاص داده شده است.
یادآوری می کنیم، که روز یکشنبه وزارت دفاع آذربایجان گفت، که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک ها در خط تماس در قره باغ حمله کردند، بر اساس این داده ها، غیرنظامیان کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "مورد حملات هوایی و راکتی قرار گرفت" ، طرف ارمنی دو هلی کوپتر و سه هواپیمای بدون سرنشین آذربایجان را سرنگون کرد. وهرام پوگوسيان ، دبير مطبوعاتي رئيس جمهور جمهوری قره باغ كه به رسميت شناخته نشده است، گزارش داد كه شهرک هاي مسالمت آميز در قره باغ ، از جمله استپاناكارت، پايتخت، مورد اصابت گلوله های توپخانه ای قرار گرفت و او از مردم خواست که در پناهگاه ها پنهان شوند. شماری از کشورها از آن میان فدراسیون روسیه، فرانسه و آلمان طرف های درگیر را به خویشتنداری فرا خواندند.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد، که حکومت نظامی در کشور به ارتباط با تشدید تنش در قره باغ کوهستانی برقرار می‌شود. وی همچنان از بسیج عمومی نیروهای ذخیره خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала