آمریکا سفارت خود در بغداد را مسدود می کند

© AP Photo / Khalid Mohammed آمریکا سفارت خود در بغداد را مسدود می کند
    
آمریکا سفارت خود در بغداد را مسدود می کند
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر دونالد ترامپ، به دولت عراق هشدار داده است، در صورتی که حملات به سفارت آمریکا در بغداد متوقف نشود، این سفارتخانه را خواهد بست.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع آگاه خبر داد که مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در این خصوص به نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی اطلاع داده است.

این نشریه همچنین نوشت، سفیر آمریكا در بغداد به فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفته است كه این تصمیم سیاسی توسط دونالد ترامپ اتخاذ شده بود. به گفته وی، دو کشور وارد دوره جدیدی در روابط خود شده اند.

دو مقام عراقی به این نشریه اعلام کردند كه ایالات متحده به مقامات عراقی در خصوص آغاز مقدمات بستن سفارت خود در بغداد طی چند ماه آتی خبر داده است. در همین حال، کنسولگری ایالات متحده در اربیل همچنین دایر است.

یکی از مقامات عراقی ضمن اظهار نظر در مورد بستن سفارت آمریکا در عراق، معتقد است که این تصمیم به خاطر خروج نیرو های آمریکایی از این کشور اتخاذ شد، گفت: "ما مطلع هستیم که سفارت بتدریج دو سه ماه دیگر تعطیل می شود."

بر اساس اطلاعات این روزنامه، مقامات آمریکایی هشدار داده اند كه اگر سفارت بسته شود، ارتش ایالات متحده، اهداف نیروهای شیعی كه به مواضع آمریكایی ها شلیک کردند را مورد هدف قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала